A történet címszereplője és főhőse, Dr. Jekyll angol orvos és tudós felfedez egy szert, amelynek segítségével testet ölthet az emberi személyiség gonosz énje.
A többszörös Grammy- és Tony-díjra jelölt Frank Wildhorn és a kétszeres Oscar- és Grammy-díjas Leslie Bricusse műve 1990-ben indult el világhódító útjára, és számos feldolgozásban, számtalan színpadon aratott sikert.
Minden idők egyik legnépszerűbb musicalje 2022. szeptember 15-e és 18-a között ismét igazi sztárszereposztással, lenyűgöző színpadi látvánnyal és olyan népszerű dalokkal, mint az Ördögi Tánc, Csillagok idején, Eljött az óra, Férfi kell, Élek, Párbaj lesz látható a Budapesti Operettszínházban. A hármas szereposztás igazi sztárparádét nyújt: Jekyll és Hyde szerepét Dolhai Attila, Homonnay Zsolt és Sándor Péter, Lucy Harrist Polyák Lilla, Füredi Nikolett és Nádasi Veronika, Emma Carew karakterét Széles Flóra, Dancs Annamari és Fekete-Kovács Veronika keltik életre.
A mű legfőbb kérdése, hogy bemerészkedhet-e az ember és az emberi tudomány Isten felségterületére. Napjainkban a klónozással a testet, a mesterséges intelligenciával az értelmet próbáljuk megteremteni Isten helyett. Szándékaink jók, akárcsak Dr. Jekyllé, de a végkifejlet félelmetes, mint a musical főhősének szörnyű bukása, aki végül megöletni kényszerült a testét, hogy esélyt adjon lelke feloldozására. Miközben a csodálatos zenét hallgatjuk, és elbűvöl bennünket a látványvilág, egészen biztosan el fogunk gondolkodni azon, hogy a testet talán tudjuk majd tökéletesen klónozni, az értelem kódolásában is érthetünk el sikereket, de az érzelmeket soha nem fogjuk tudni digitalizálni, és a lélek csakis Istené
– nyilatkozta korábban az előadás kapcsán Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója.
Nagyon szeretnénk felvillantani a sötét, démoni világ emberi oldalát az előadásban, keressük a fényt, az egyensúlyt a jó és rossz között. Sok Jekyll és Hyde előadásban az apának egyetlen jelenete van csupán. Mi ezt a karaktert végigvisszük a darabon. Dr. Jekyll egy alapvetően önző, a hivatástudatának élő figura, akit nem érdekel semmi más, csak az, hogy a csodaszert valahogy megalkossa. Ez a figura a mi előadásunkban megváltozik: ember lesz minden egyes pillanatban. Egy olyan fiú, aki mindvégig szereti az édesapját
– osztotta meg gondolatait az előadás kapcsán Vincze Balázs rendező.
A címszerepet alakító művészek is nyilatkoztak korábban azzal kapcsolatban, ki hogyan értelmezi Jekyll és Hyde karakterét. Miként Homonnay Zsolt fogalmazott, ez egy olyan speciális szerep, ahol két karaktert kell váltogatnia a színésznek, tehát egy adott szituációt teljes hitelességgel mond Jekyll, miközben hirtelen megváltozik az egész, és Hyde ugyanannak az ellenérvét felsorakoztatja, ugyanazzal az igazságtudattal.
Én nagyon sokszor felmentettem Hyde-ot a próbaidőszak alatt. Meg kell fejtenünk azt, hogy miért vágyunk arra, hogy kinyissunk egy szelencét, amiből kiszabadul egy olyan szellem, amit idáig kordában tartottunk, és akkor megérkeztünk
– emelte ki Dolhai Attila. Sándor Péter pedig azt hangsúlyozta, hogy a mű számára a gátlások feloldásáról, belső érvelésekről, vitákról szól önmagában, így Hyde szerepe kapcsán valójában a karakter gátlástalanságának a feloldásáról beszéltek.
Az Operettszínház színpadán megelevenedtek a történet jellegzetes helyszínei: a londoni szegénynegyed, a kórház, a boncterem, Jekyll elegáns dolgozószobája, a templom és a bálterem, valamint egy vasútállomás, sőt egy működő mozdony is, Cziegler Balázs díszlettervező munkája. Fekete Katalin jelmeztervező álmodta színpadra a turnűrök, a csodálatos színekben pompázó krinolinos szoknyák, díszes kalapok, csipkekesztyűk, frakkok, elegáns zsakettek, cilinderek "provokatív" eleganciáját éppúgy, mint az ipari forradalom utáni London kétes hírű negyedeiben mélyszegénységben élő, nélkülöző munkásrétegek "leharcolt" öltözetét.
A próbafolyamat kulisszatitkairól werkfilm készült.