Elkezdődtek a Hamupipőke olvasópróbái az Operettszínházban - fotók

Vágólapra másolva!
2024. szeptember 2-án hétfőn elkezdődtek Pejtsik Péter zeneszerző és Orbán János Dénes Kossuth-díjas drámaíró Hamupipőke című operettmusicaljének olvasópróbái a Budapesti Operettszínházban. A Nagymező utcai teátrum 2024/25-ös évadának első bemutatóját november 15-én, 16-án és 17-én láthatja majd a nagyközönség. A darab díszlet és látványtervezője Ferenczfy-Kovács Attila Kossuth-díjas díszlettervező, iparművész; a kosztümök Berzsenyi Krisztina jelmeztervező munkái; a nagyívűnek ígérkező előadás rendező-koreográfusa Bozsik Yvette Kossuth-díjas színházi alkotó.
Vágólapra másolva!

A hétfői olvasópróbán Kiss-B. Atilla Kossuth-díjas operaénekes, a Budapesti Operettszínház főigazgatója köszöntötte az alkotókat és a szereplőket. Mint ahogyan elmondta: Az Orfeum mágusa című korábbi bemutatójuk fölülmúlta a várakozásokat és minden alkotói, művészi és nézői igényt kielégített. Tavaly ősszel önmagán túlmutató produkció született, és ez megerősítette Kiss-B. Atillát abban, hogy az akkori premier alkotói csapatával új darabot, ismét egy magyar ősbemutatót állítson színpadra a Budapesti Operettszínházban. 

A főigazgató hangsúlyozta, hogy Bozsik Yvette csodás lelket lehel minden előadásba, amelyet megrendez, és biztos abban, hogy a Hamupipőke is varázslatos produkció lesz.

Friss energiák is gazdagítják az operettmusicalt, hiszen a Színház- és Filmművészeti Egyetemen Homonnay Zsolt Jászai Mari-díjas színházi alkotóval együtt, immár negyedik éve vezetik zenés-színész osztályukat, azonban az operett-musical szakos egyetemista hallgatók mellett a Pesti Broadway Stúdió végzett növendékei is helyet kaptak a szereposztásban.  

Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,
Hamupipőke olvasópróba, Budapesti Operettszínház, Hamupipőkeolvasópróba, BudapestiOperettszínház,

Orbán János Dénes elmondta, hogy a Hamupipőke a hetedik produkció, amin együtt dolgozik a társulattal. A Kossuth-díjas költő, drámaíró, műfordító kifejtette, hogy korábban Erdélyi János Az özvegy ember és leánya című könyvében átdolgozta a közismert történetet, és a Benedek Elek-féle változathoz hasonlóan a Herceg és Hamupipőke egy templomi misén ismerkednek meg. Mindkét szereplőnél hangsúlyt kap árva létük, A zenei anyag részét képezik az autentikus csángó népdalok is, hiszen a csángó folklórban a legerősebb és a legszívszaggatóbb az árvaság, valamint a szerelem motívuma. Az előadás alkotói kiemelt figyelmet fordítanak a tündérek világára.  

Bozsik Yvette rendező-koreográfus megosztotta gondolatait az alkotókkal és a szereplőkkel arról, hogy a gyermekek meglátják a körülöttük lévő világban azt is, ami a felnőttek számára láthatatlan: mások mellett ezért is olyan fontos a tündérek birodalma a készülő produkcióban. Bozsik Yvette hozzátette: a közös játék és a darab humora legalább olyannyira lényeges számára, mint a megható, érzelemdús jelenetek. A rendező-koreográfus kitért arra is, hogy a verbális és nem verbális világ szerves egységet alkot majd a zenei szövettel.  

Pejtsik Péter zeneszerző arról beszélt, hogy nagy kihívás, de egyben igazi örömzenélés volt számára megírni a zenei anyagot, amelyben fellelhető egyfajta főhajtás az operett műfaja felé, a tündérvilágra pedig inkább a posztromantikus stílus lesz jellemző. Ehhez kapcsolódik a népdalok csodás világa, így minden bizonnyal ismét nagy sikerű előadást láthatnak majd a nézők november közepétől.   

A Budapesti Operettszínház új bemutatójának címszereplői, Nagy Alma Virág, Árki Lili Katalin és Nagy-Jancsó Júlia, a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves zenés-színművész osztályának hallgatói elárulták, hogy Hamupipőke története mindhármuk gyermekkorában meghatározó volt. A felkészülési folyamattal kapcsolatban kiemelték: 

jelentős feladat lesz számukra, hogy megtalálják, mitől lesz Hamupipőke hercegnő és egyben hétköznapi ember. 

A három fiatal művész számára biztonságérzetet ad, hogy évek óta együtt dolgoznak együtt az SZFE-n, így a közös munka is gördülékenyen folyik majd a Budapesti Operettszínházban - írja közleményében a Budapesti Operettszínház. 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!