Sheryl Smith és munkatársai felfedezték, hogy a tanulás nehézségét egyes speciális kémiai receptorok serdülőkori burjánzása okozza, továbbá hogy a stresszhormonok közé tartozó szteroid, a THP visszafordíthatja a problémát. Bár a receptorokat már 2007-ben felfedezték, csak mostanában hozták őket összefüggésbe a tanulás nehézségével.
Smith olyan mókuskerék segítségével vizsgálta az egereket, amelynek egy szakasza elektromos impulzusokat adott le. A fiatal és idősebb állatok egyetlen alkalom után megtanulták, hogyan kerüljék el az áramütést, azonban a serdülőkorban lévő egereknek ez több próbálkozás során sem sikerült. Azonban amikor az egereknek THP-t adagoltak, mely fiatal és idős állatokban csökkenti, azonban serdülőkben növeli a stresszt, meglepődve tapasztalták, hogy a vegyület hatására a serdülőkorban lévő egerek sokkal hamarabb megtanulták elkerülni az áramütést.
Az eredmények ígéretesek lehetnek a tanulási nehézségekkel küzdő tinik számára, azonban Smith arra figyelmeztet, hogy még sok idő eltelhet, mire a felfedezéseket embereken is alkalmazni lehet majd. De ha azt nézzük, mennyi stresszel jár a középiskolai élet, nem biztos, hogy találnak olyan tizenéveseket, akik önként jelentkeznének a kísérletbe.