Elemzők szerit érzelmileg ugyanolyan izgalmi szintet okoz egy alkalmi vétel lebonyolítása, mint a nemi izgalom. A kutatók szerint a egy-egy jól sikerült vásárlás örömittassá tesz, az agyad ugyanolyan izgalmi állapotba kerül, mint amikor szexelsz. Ezért lehet olyan könnyen eladni a termékeket az üzletek polcairól.
A kutatók a vizsgálat során az agy érzelemért felelős területeinek aktivitását mérték önkénteseken, miközben különféle tevékenységeket végeztek, többek között vásároltak és erotikus filmet néztek. Kiderült, hogy az ajándék kupon vagy az "egyet fizet, kettőt kap" akciók ugyanolyan izgalmi állapotot idéztek elő, mint a pornófilmek.
A The Grocer című folyóiratban közzétett, az Institute of Promotional Marketing megbízásából készült kutatásban a Westminster Egyetem kutatói különleges eszközökkel figyelték a szemmozgást és a test érzelmi reakcióit különböző hétköznapi termékekre. Az általuk alkalmazott egytől tízig terjedő skálán az öt és hét pont közötti érték az erotikus képek által kiváltott hatásnak felelt meg. Az egyik Marmite (a britek által igen kedvelt, a szójaszószhoz hasonló ízű krém) akció, amelyben a Rosszcsont Peti mesefigurát bemutató hangoskönyvet lehetett ajándékba kapni, 5,8-es erősségű izgalmi állapotot váltott ki a vásárlókban.
Kereskedelmi szempontból azok a legsikeresebb akciók, amelyek érzelmileg is lázba hozzák a fogyasztókat. Colin Harper, a marketing intézet munkatársa szerint a kutatás arra utal, hogy összefüggés áll fenn a magas érzelmi reakció és a megnövekedett eladás között.