Idén az Országos Tudományos Diákköri Konferencián (OTDK) az ELTE három szekció házigazdája volt, hiszen a Fizika, Földtudományok és Matematikai szekciót, a Humán Tudományi szekciót és az Informatika Tudományi szekciót is Önök rendezték. Hogy sikerültek a rendezvények?
- Megtisztelő volt, hogy az ELTE három szekciót is rendezhetett idén, ami három karunkat érintette. Összehívtam ezeknek a karoknak a vezetőit és megkértem őket, hogy tartsuk a három rendezvényt egy helyen és egy időben, mert szerettem volna, ha az egyes szekciók nem izolálódnak egymástól, tehát ne az legyen, hogy például az informatikusok csak informatikusokkal találkoznak. Azt szerettük volna elérni, hogy ha valakinek ideje engedi, legyen lehetősége belehallgatni más tudományok előadásaiba is, és hogy találkozzanak egymással a diákok - mondjuk a földtudományosok a történészekkel. Ezt végül sikerült megvalósítani. Hogy hogyan sikerült? Ezt nem az én tisztem minősíteni, hiszen én voltam a házigazda. De ott voltam a megnyitón, a zárásra is elmentem, és mivel a tanszékem is ott van, sokat láttam belőle, és úgy érzem, hogy jól sikerült. Főleg az volt jó, hogy lehetőségük volt megnézni, miről tartanak előadást a másik szekcióban. Érdekes, amikor egy nyelvész, egy bölcsész, egy informatikus így találkozik. Ez az Eötvös Kollégium hagyományait eleveníti, ahol hasonló módon voltak "öszezárva" a különböző tudományok hallgatói.
Klinghammer István, az ELTE rektora, tanszékvezető egyetemi tanár. Oktatási tevékenysége a térképészet csaknem valamennyi területére kiterjed, de legfontosabb a tematikus kartográfia (négy európai egyetem meghívott előadója). Kutatói tevékenységét a Magyar Tudományos Akadémia 1997-ben Akadémiai díjjal ismerte el. A Nemzetközi Térképészeti Társulásban több mint két évtizede Magyarország képviselője. |
Egyre inkább jellemzővé válik, hogy a kutatás alkalmazhatósága lesz a legfontosabb szempont a kutatási téma meghatározásánál. Önnek mi a véleménye erről?
Az a fontos, hogy használja a diák kreativitását |