A nyári szünet beköszöntével sok szülőnek okoz gondot, hogy olyan programokkal foglalja le a gyermekét, ami nem csak időtöltésnek tekinthető, hanem tartalommal is megtölti a napjukat. Egyre több okoseszköz vesz körül bennünket, amelyek használata teljesen természetes velejárója lesz a jövőnek. Azért, hogy lépést tudjunk tartani ezzel a fejlődéssel, a 21. századi képességek fejlesztésére érdemes időben gondolni. A „Programozd a jövőd!” program célja, hogy felkeltsék a diákok érdeklődését az informatikai pálya iránt, és hogy már 8-10 éves koruk körül kialakuljon bennük egy magabiztos digitális készség.
Jelenleg három Digitális Élményközpont érhető el az országban; az EDU&FUN Budapest, a DigITér Debrecen és a Mobility-Győr. A digitális élményközpontok segítségével az általános- és középiskolás diákok – akár tanáraikkal, akár szüleikkel – interaktív foglalkozások keretében ismerhetik meg a virtuális valóságot, a robotika és a robotprogramozás világát, játszhatnak a legújabb humanoid robotokkal, valamint az okoseszközök segítségével közelebb kerülhetnek a digitalizáció világához.
Azokban a gyerekekben, akik a programokon játékos módon ismerkednek meg a modern eszközökkel, komoly érdeklődés alakulhat ki a komplex természettudományok és a digitalizáció iránt, így később akár könnyebben boldogulhatnak az informatikai pályán.
Az Új Hidegkuti Nándor Stadionban elérhető élményközpont programjai közt olyan programokat lehet kipróbálni, mint például a VR Tilt Brush, ami egy virtuális valóságon alapuló rajzoló és szobrászalkalmazás. Használata során a virtuális térben konzolok segítségével létrehozott tervet letölthetjük, és 3D nyomtatóval kinyomtathatjuk. Ezeken kívül játszani lehet a leap-ekkel, lehet animációt készíteni, beszélgetni Pepperrel, a humanoid robottal, játszani Bodrival, vagy közismertebb nevén AIBO-val, akit garantáltan nem kell szobatisztaságra nevelni.
Az Agóra Tudományos Élményközpontban számos izgalmas kérdésre kaphatunk választ. Az épület alsó szintje egy óriási játszótér, ahol érdekes interaktív játékokat lehet kipróbálni. Felfedi titkát a Bermuda-jelenség egyik lehetséges magyarázatát demonstráló speciális, vízzel teli üveghasáb és a Föld forgását szemléltető Foucault-inga. Tesztelhetjük, mennyire vagyunk erősek és gyorsak; megtapasztalhatjuk, mekkora munkával jár az elektromosság előállítása; célba lőhetünk a speciális Lenz-ágyúval; és ha elég bátrak vagyunk, akár két méter magasban is biciklizhetünk.
Az érdeklődő látogatókat a rendkívül látványos és inspiráló Központ két helyszínén, a demonstrációs térben és az alkotóműhelyben oktatók és demonstrátorok fogadják. A kiállítótérben testközelből tapasztalhatók meg a 3D nyomtatás, a kiterjesztett és virtuális világ lehetőségei, a robotika, az okosotthon eszközei, animációk készítése Bluebox Stúdióban, mobiltechnológia előnyei és a humanoidok. Az alkotóműhelyben biztosítják a megismert eszközökhöz kapcsolódó kiscsoportos foglalkozásokat, és folyamatosan törekednek a változatos és mindig megújuló tematikák összeállítására.
A digitális élményközpontok hétköznapokon keddtől-péntekig 6-9 éves, 10-13 éves, diákcsoportok számára egyszerre maximum 25 fős, és 14-19 éves korosztályú diákok számára maximum 36 fős csoportokat várnak. Szombatonként családok számára nyújt szórakoztató, pályaorientációs jellegű programokat 90 percen keresztül kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Az élményközpontok látogatásához előzetesen regisztráció szükséges.
A látogatás ingyenességét a „Programozd a jövőd!” című Oktatási intézmények és IKT vállalkozások közötti együttműködés ösztönzése és kormányzati program keretén belül biztosítják.