Korábban erősen eltért az elnök és a törvényhozás véleménye az ügyben. Az elnök a csomagok átvizsgálását állami alkalmazottakra bízta volna, míg a törvényhozás magánkézbe utalta volna ezt a feladatot. Kompromisszumra múlt hét pénteken jutottak a felek, ennek értelmében az utasok csomagjainak átvizsgálását három éven keresztül szövetségi alkalmazottak végzik, de öt repülőtéren ezt a feladatot próbaként magánvállalkozóknak adják ki, hogy megvizsgálják: ez a fajta megoldás mennyire hatásos.
Az erre a munkára jelentkezőket biztonsági vizsgálat alá vetik, és csak amerikai állampolgárokat alkalmaznak. Egy vezető légibiztonsági tisztviselő szerint a washingtoni Dulles nemzetközi légikikötőn jelenleg szolgálatot teljesítő csomagvizsgálók 72 százaléka külföldi állampolgár.
A jövőben szolgálatba álló csomagvizsgálók fizetését is előírja a törvény, mely szerint egy egyszerű vizsgáló bére 35 ezer dollár (kb. 9,1 millió forint), míg egy felügyelőé 52 ezer dollár (kb. 14,8 millió forint) lenne évente.
A szabályozás a szállítási minisztériumban frissen felállított szállítási biztonsági igazgatóságot teszi meg a légi közlekedés biztonságáért felelős szervvé. Ezenfelül 2002. december 31-től mindenütt bevezetik a robbanóanyagok jelenlétét kimutató vizsgálóberendezéseket, a számítógépes utasellenőrző rendszer az összes jegyvásárlót vizsgálja majd, ezenfelül előírják a pilótaiskoláknak, hogy oktatás előtt nyomozzák le az összes nagyobb repülőgép vezetését tanulni kívánó külföldit - írja a CNN.