A vizsgálati eredmények szerint a Concorde-nak esélye sem volt a túlélésre, még ha a pilóták meg tudták volna is szakítani a felszállást. Ebben az esetben ugyanis földet éréskor a túlterheléstől összecsuklott volna a futómű, és az üzemanyaggal teli gép minden valószínűség szerint felrobbant volna.
A vizsgálók azt állítják, hogy a Concorde futóművének gumiját kilyukasztó fémszalag a Continental Airlines egyik korábban itt leszállt DC-10-es gépéről származott. Ezért azt ajánlják, hogy az amerikai szövetségi repülésfelügyelet vizsgálja felül a Continental Airlines karbantartási rendszerét. A Continental korábban közölte: nem hiszik, hogy egyik gépük okozta volna a balesetet.
A fémszalag által kirepesztett gumiabroncs darabjai szétszóródva kilyukasztották a Concorde üzemanyagtartályát, a kifolyó kerozin pedig lángra lobbant, megpecsételve a gép sorsát. A lángoló repülő már nem tudott feljebb emelkedni, és Gonesse mellett egy kis hotel épületére zuhant. A gépen lévő 109 ember mellett négyen abban a hotelben haltak meg, amire a repülő rázuhant.
A Concorde-okat azóta felújították, többek között erősebb gumikat, ellenállóbb - kevlárból készült - benzintank-burkolatot kaptak, és tavaly november óta ismét forgalomba állították őket. Annak megállapítása, hogy jogi értelemben kit terhel a felelősség a katasztrófáért, még hátravan.
Korábban:
Tizenegy óra előtt pár perccel újra indult a Concorde
2001. november 7.