Berényi közölte: az ÖBB vizsgálata még várhatóan hetekig tart, ám az osztrákok eddig egyetlen magyar érintett vasutast sem akartak kihallgatni az üggyel kapcsolatban, míg egy ebenfurti vasutast felfüggesztettek munkájából. Utalt arra is, hogy 1994 óta van érvényben a GYSEV és az ÖBB között a "bizalmi elv" megállapodás, ami szerint az osztrák vasutasok már nem ellenőrzik a Sopronból elinduló szerelvények műszaki állapotát, mivel a magyar fél az osztrák és a nemzetközi előírásoknak megfelelően ellenőrzi a szerelvényt. Berényi János kiemelte: az osztrákok részéről alkalmazott "bizalmi elv" azonban elveszti érvényét, ha - amint Ebenfurtnál történt - mozdonyt és irányt cserél a szerelvény, mivel ebben az esetben újra szigorúan át kell vizsgálni a vasúti kocsik műszaki állapotát.
Emlékeztetett arra, hogy az ebenfurti állomáson a tehervonatot átvevő osztrák vasutas a szerelvény közepén vizsgálta a kocsik fékrendszerét, holott szabály: az első és utolsó kocsik fékjeinek mindenképpen jól kell működnie, ezért ennek vizsgálatát nem szabad kihagyni.
Ausztriából pénteken hazaszállították a kedden Baden mellett történt vonatbaleset magyar halálos áldozatai közül az elsőt, a Bécsben ápolt súlyos sérültek állapota pénteken változatlan volt, a bécsújhelyi kórházból pedig a könnyebben sérült magyar kamionosok többségét már elengedték.
Bécsújhelyről (Wiener Neustadt) hivatalos közlés szerint csütörtökön négy és pénteken egy könnyebb sérültet engedtek haza a kórházból. Ott még egy könnyebb és egy súlyosabb sérültet ápolnak a magyarok közül. A súlyosabb sérültet, akit még kedden este megműtöttek, és azóta mély altatásban tartottak, felébresztették, és pénteken vagy a hétvégén szándékoznak áthelyezni az intenzív osztályról egy egyszerű kórterembe, felgyógyulása azonban még időt vesz igénybe.
A bécsi kórházakban ápolt négy súlyos sérült állapota pénteken változatlan volt, és az orvosok szerint egyiknél sem állt fenn közvetlen életveszély.
Korábban: