A McKinsey tanácsadó cég a történtek öt hónapig tartó tanulmányozása, nyomtatott és számítógépes adatok, feljegyzések, az akkori rádióforgalom átvizsgálása alapján készítette el jelentését, amely azt rója fel a tűzoltóságnak legnagyobb hibájául, hogy túl sok vezető emberét küldte a világkereskedelmi központhoz, s egy csapásra elvesztette legtapasztaltabb irányító parancsnokainak nagy részét, amikor a két toronyépület összeomlott.
A hordozható rádiótelefonok meghibásodása miatt gondok voltak a kapcsolattartással is az épületben tartózkodó tűzoltókkal. A jelentés szerint a tűzoltóságnak javítania kellene a műveleti irányítást, hogy egy központból ellenőrizzék a mentési munkálatokat és minél kevesebb parancsnokot kelljen a helyszínre vezényelni.
A város vezetése által megrendelt, s néhány héttel a terrorcselekmények évfordulója előtt elkészült jelentés kitér arra is, amit már korábban is sokszor szóvá tettek: úgyszólván nem volt kapcsolat a rendőrség és a tűzoltóság között. A 110 emeletes ikerépület elleni terrortámadásnak csaknem 3 ezer halálos áldozata volt, köztük 343 tűzoltó és 23 rendőr. A jelentés elismerően szól arról, s a tűzoltók kimagasló teljesítményének nevezi, hogy több mint 25 ezer embert evakuáltak a két toronyépületből, ami a legnagyobb szabású mentőműveletnek számít az Egyesült Államok történetében.
Michael Bloomberg polgármester a jelentés bemutatásakor leszögezte, hogy mindent meg fognak tenni a város lakóinak biztonságáért, s ezt követeli meg tőlük a szeptember 11-én életüket vesztett hős tűzoltók és rendőrök emléke is. Nicholas Scoppetta, a New York-i tűzoltóság vezetője bejelentette, hogy a jövő hónapban adják át a kibővített műveleti irányítóközpontot és korszerűsítik a tűzoltóság távközlési rendszerét. Ray Kelly, a New York-i rendőrség parancsnoka vezetője egyebek között elmondta, hogy már létrehozták a terrorizmus elleni harc irodáját.