Az Olaszországot Franciaországgal összekötő alagutat június 25-én nyitották meg a nehéz teherautók előtt is. Ez volt azt átkelő fokozatos megnyitásának utolsó szakasza azóta, hogy 1999 tavaszán egy tűzvészben 39-en haltak meg az alagútban. Az üzemeltető társaság szóvivője szerint ennek oka valószínűleg az egyirányúsított áthaladás.
Az új rendszerben a tehergépkocsik közlekedésbiztonsági megfontolásból óránkénti váltásban csak egy irányban haladhatnak, így a 70 km/órás sebességkorlátozás miatt egy óra alatt legfeljebb 90 kamion tud átjutni a 11,6 kilométer hosszú alagúton. Az időveszteség ezért egy óra, ha a lámpa éppen pirosra vált.
Az egyelőre ideiglenes közlekedési rend felülvizsgálata valószínűleg szeptemberben kerül ismét napirendre. A veszélyes anyagokat szállító és környezetszennyező járműveknek továbbra is a negyven kilométerrel távolabb fekvő Fréjus-alagút felé kell kerülni. Itt viszont naponta 4200 teherjármű halad át.
A Mont Blanc-alagút lezárása idején a Fréjus-alagúton naponta 4500 teherjármű haladt át - mondta az alagút üzemeltetője. Az újjáépített és sok biztonsági felszereléssel ellátott Mont-Blanc-alagutat március óta folyamatosan nyitották meg az egyre nagyobb járművek előtt; először személyautók használhatták, majd a kisteherautók és turistabuszok következtek, s május óta a legfeljebb négytengelyes, 19-26 tonna közötti teherautók is behajthattak. Június 25-én minden méretkorlátozást feloldottak. Az alagút mindkét végén, valamint közepén folyamatosan tűzoltók állnak készenlétben.