A Távol-Keleten dúló fertőző tüdőgyulladás miatt elterjedt védőmaszkviselésre gyorsan reagáltak a nagy divatcégek. Hongkongban először a Louis Vuitton divatház dobott piacra - korlátozott számban - bőrből készült, fémcsatos védőmaszkot. A 230 dolláros (50 ezer forintos) maszkokat még a megjelenés napján elkapkodták a hongkongiak. Nem sokkal ezután a Gucci szóvivője is bejelentette, hogy a hamarosan üzletekbe kerülő nyári kollekció kiegészítői között is megtalálható lesz a védőmaszk, amit fekete színben és a divatház emblémájával hoznak ki.
A divatszakemberek szerint a luxusmaszkok megjelenése szinte törvényszerű volt Hongkongban, ahol az emberek többsége sokat ad arra, hogy melyik divatház márkajelzését hordhatja magán.
Az egyszerű védőmaszkok egyébként néhány száz forintnak megfelelő összegért kaphatók Hongkongban - ezeket azonban csak rövid ideig lehet használni, mert ha nedvesség éri a steril maszkot, már nem biztonságos többé.