A magyar Polgári Légiközlekedés Biztonsági Szervezet (PoLéBiSz) hétfőn közleményben tudatta, hogy részvételével megtörtént a romániai Iasi repülőterének közelében január végén szerencsétlenül járt, magyar lajstromjelű L-410-es repülőgép fedélzeti hangrögzítőjének kiértékelése, ám ez sem hozott olyan eredményt, amely rávilágított volna a baleset közvetlen kiváltó okára.
A fedélzeti hangrögzítő kiértékelésére a magyar szervezet a baleset kivizsgálását irányító román légi közlekedési hatóság franciaországi társszervezetét, a francia polgári légi közlekedés biztonsági szervezetet kérte fel, amely rendelkezik a feladat elvégzéséhez szükséges technikai felszereléssel és a berendezés gyártójának felhatalmazásával is. A közlés szerint a speciális burkolattal ellátott hangrögzítő berendezés a baleset során ugyan külső sérüléseket szenvedett, de az információt hordozó mágnesszalag kiértékelhető állapotban volt.
A pilóták egymás között elhangzott beszélgetéséből csak annyi derült ki, hogy leszálláshoz készülődtek, de olyan információ nem hangzott el, ami egyértelmű magyarázatot adna a baleset bekövetkezésének okára.
A közlemény emlékeztet rá: mivel a nemzetközi egyezmények értelmében a légi közlekedési balesetek kivizsgálását annak az országnak az illetékes szervezete végzi, amelynek területén az esemény történt, a magyar repülőgép balesetével kapcsolatos további vizsgálati tennivalókról - így többek között a "másik fekete doboz", a repülési adatokat rögzítő berendezés kiértékeléséről is - a román légi közlekedési hatóság dönt.
Január 27-én helyi idő szerint 8 óra 15 perckor zuhant le a Farnair Hungary Légitársaság magyar lajstromjelű L-410-es típusú repülőgépe a romániai Iasi repülőtér közelében fedélzetén kétfős magyar személyzettel, akik a baleset következtében életüket vesztették.
Az L-410-es repülőgép légcsavaros, gázturbinás, két hajtóműves, másfél tonna árut szállíthat, fedélzetén a személyzeten kívül 15-18 utas foglalhat helyet, de ez a gép a szerencsétlenség idején utasokat nem szállított.