A szerencsétlenség közép-európai idő szerint hajnali fél kettőkor történt. Oka egyelőre ismeretlen, de vizsgálják - volt olvasható az amerikai középső parancsnokság (Centcom) Bagdadban kiadott rövid közleményében. Barry Venable alezredes, Pentagon-szóvivő közölte, hogy a pilóta az amerikai erők Tartós Szabadság elnevezésű afganisztáni hadjáratát támogató feladatról tért vissza támaszpontjára, amikor a szerencsétlenség történt.
A legendás U-2 -es
A kamerákkal és mind tökéletesebb felderítőeszközökkel felszerelt, nagy magasságban bevetendő U-2 kémrepülőgépeket 1955 óta használják. Hatósugara több mint 11 ezer kilométer. Mentő és kutató feladatokra is használható. A géptípussal kapcsolatos legismertebb baleset 1960. május 1-jén történt, amikor a Francis Gary Powers vezette U-2-t lelőtték a Szovjetunió fölött. Az incidens miatt elmaradt az Egyesült Államok, a Szovjetunió, Nagy-Britannia és Franciaország párizsi csúcsértekezlete. Dwight Eisenhower amerikai elnök először azt állította, hogy nem volt tudomása ilyén gépek repüléséről, de később visszavonta ezt, mert a szovjetek előálltak a balesetet túlélő pilótával. Powerst 10 évi börtönbüntetésre ítélték, de 1962-ben szabadon engedték az Egyesült Államokban elítélt Rudolph Abel szovjet kémért cserében.Az amerikaiak nem adták meg a baleset pontos helyét, csak utaltak rá, hogy az "baráti" ország területén van. A Délnyugat-Ázsia kifejezést az amerikai erők szokták használni a Közel- vagy Közép-Kelet földrajzi név helyettesítésére is.
David W. Small, a légierő századosa, a középső parancsnokság szóvivője a baleset helyének pontosítását kérő e-mailre azt válaszolta, hogy azt a "befogadó ország kényessége" miatt nem hozzák nyilvánosságra. "A lezuhanás helyét körbezárták a helyi lakosság biztonsága és a vizsgálat sikere érdekében" - volt olvasható egy másik hivatalos amerikai közleményben. Darryl Burke, a légierő 380-as expedíciós szárnyának parancsnoka elmondta, hogy hozzájuk tartozott a pilóta. Az expedíciós szárny az Egyesült Arab Emírségekben, egy Abu-Dzabi melletti támaszponton állomásozik 2002 óta.
A kamerákkal és mind tökéletesebb felderítőeszközökkel felszerelt, nagy magasságban bevetendő U-2 kémrepülőgépeket 1955 óta használják. Hatósugaruk több mint 11 ezer kilométer. Mentő- és kutatófeladatokra is használható. A géptípussal kapcsolatos legismertebb baleset 1960. május 1-jén történt, amikor a Francis Gary Powers vezette U-2-t lelőtték a Szovjetunió fölött. Az incidens miatt elmaradt az Egyesült Államok, a Szovjetunió, Nagy-Britannia és Franciaország párizsi csúcsértekezlete. Dwight Eisenhower amerikai elnök először azt állította, hogy nem volt tudomása ilyen gépek repüléséről, de később visszavonta ezt, mert a szovjetek előálltak a balesetet túlélő pilótával. Powerst 10 évi börtönbüntetésre ítélték, de 1962-ben szabadon engedték az Egyesült Államokban elítélt Rudolph Abel szovjet kémért cserében.