Német csúcstechnika
A német csúcstechnológia vívmányának tekintett Transrapid szerelvényei elektromágnesek által gerjesztett mágneses térre támaszkodva "lebegnek" a pálya fölött. A vonatok végsebessége mintegy 450 kilométer óránként.Súlyos baleset ért egy Transrapid szerelvényt az emslandi, mintegy 30 kilométer hosszú kísérleti pályán. A vezető nélküli szerelvény mintegy 200 kilométeres óránkénti sebességgel belerohant egy műhelykocsiba, amely Lathen és Melstrup között a pályán vesztegelt. Huszonöt ember meghalt és tízen súlyosan megsérültek. A rendőrség lezárta a baleset területét.
Németországban csak az emslandi kísérleti pálya létezik, Sanghajban próbálták ki először a tényleges közlekedésben; ott egy 35 kilométeres pálya a repülőteret a belvárossal köti össze.
Angela Merkel kancellár lemondta részvételét egy berlini konferencián és a helyszínre utazott. Az első feltételezések szerint a szerencsétlenséget nem műszaki hiba okozta, valószínűleg emberi mulasztás áll a hátterében.
MTI - [origo]