Sokkal súlyosabb is lehetett volna vasárnapi oroszországi repülőgépbaleset. Az Aeroflot-Nord orosz légitársaság gépéről ugynais negyvennél is több utas lemaradt, és többen úgy vélik, hogy csak a személyzeten múlott, hogy a repülő nem Perm sűrűn lakott területére, hanem egy két lakónegyed közötti, nem túl nagy zöldterületre zuhant. A hatóságok egyelőre kizárják, hogy terrorcselekmény okozta volna a 88 halálos áldozatot követelő szerencsétlenséget.
A tragédia okairól egyelőre ellentmondó infomrációk láttak napvilágot. A permi repülőtér diszpécsere szerint a gép személyzete nem csak, hogy nem teljesítette az utasításokat, hanem azokkal ellentétesen járt el. Az első leszállási kísérletnél a gép valamilyen okból több mint 40 fokkal eltért a megfelelő iránytól, ezért utasították a pilótákat, hogy módosítsák az irányt. Ezt meg is tették, de amint a diszpécserek nyugtázták, hogy jó irányba tart a gép, máris azt látták képernyőiken, hogy emelkedik, és már 900 méteren jár.
Figyelmeztették erre az első pilótát, aki azonban azt válaszolta, hogy valójában ereszkedik, miközben a gép tovább emelkedett és már 1200 méteren volt. Ezért utasították, hogy tegyen egy kört és úgy közelítse meg újra a repülőteret. Ettől kezdve azonban az utasításokat a személyzet éppen fordítva hajtotta végre: amikor azt mondták, tartson jobbra, balra fordult, stb. Meg is kérdezték, minden rendben van-e, s Rogyion Medvegyev kapitány igenlő választ adott. Ekkor kezdett újra ereszkedni a gép, de túlságosan gyorsan, ráadásul megszakadt a rádiókapcsolat, és az irányítótoronyból már csak a gépből felcsapó lángokat látták.
Egyesek szerint az egyik hajtómű mondhatta fel a szolgálatot. Bár meghibásodott hajtóművel is le lehet szállni, néhány perc alatt nagyon sok műveletet kell végrehajtani a személyzetnek, s nem kizárt, hogy ekkor követtek el végzetes hibát.
Mások szerint a személyzet hőstettet hajtott végre, amikor egy viszonylag kis zöld terület fölé vitte a gépet: a környező, sűrűn lakott negyedekben sok 10-15 emeletes ház van. A gép azonban a házak helyett a Transzszibériai Vasútvonal egy dombba vágott szakaszára esett. (A vonalon még vasárnap este újra beindult a forgalom.)
Mind Rogyion Medvegyev kapitány, mind Rusztem Allaberdin másodpilóta nagy tapasztalattal bírt, Medvegyev az Egyesült Államokban is többször járt továbbképzésen. Nemrég vette feleségül egyik légi utaskísérő kolléganőjét, s két hete született gyerekük. Allaberdinnek egy hónapja volt a nyugdíjig, s az utaskísérők egyike sem töltötte még be 30. életévét.
A gépről lemaradt egy 40 fős csoport, és néhány további utas. A csoport külföldi nyaralásból érkezett vissza, de az ő gépük késett, ezért nem érték el a csatlakozást. A további utasokról, akik nem foglalták el helyüket a gépen, csak annyit tudni, hogy két gyerek, egy férfi és két nő volt. A férfi időben kiért a repülőtérre, de részegség miatt elvitték a rendőrök.
A gép becsapódására felébredtek a környék lakói, és sokan a helyszínre siettek, de már nem tudtak mit tenni.
A Komszomolszkaja Pravda című lap fotósa, aki reggel hatkor már a helyszínen volt, azt mondta, hogy addigra már néhány környékbeli hajléktalan hozzákezdett a fosztogatáshoz és mindaddig folytatta, amíg meg nem érkeztek a rendőrök és le nem zárták a területet.