Január 2-től eltűnnek a modellek a Brigitte nevű magazin oldalairól, helyettük az olvasók jelennek meg a cikkek melletti illusztrációkon. Az akció neve: "Modellek nélkül".
A lap tömören fogalmazza meg az akció lényegét: "Megváltozott a divat, megváltoztak a nők, más a világ, úgyhogy forradalmat indítunk." A részletes indoklásban az áll, hogy a nőknek már nincs szükségük szószólókra, nem hagyják, hogy előírjanak nekik dolgokat, a divat nem trendek, hanem személyiség függvénye. A program kitalálói szerint nem csupán kifutón születik új divat, hanem az utcákon, az iskolákban, a koncerteken, a mozikban, a kávézókban és akár a szomszédban is: "A divatot és szépséget a jövőben olyan nőkön akarjuk megmutatni, akik nincsenek alávetve a divatipar gyakran perverz törvényeinek, hanem élik világukat."
A Brigitte weboldalán elérhető online jelentkezési lap kitöltésével bárki bekerülhet a lap adatbázisába, de csak az után, hogy megadott magáról néhány adatot, mint például, hogy mit dolgozik, milyen színű a szeme és miért érez késztetést arra, hogy szerepeljen a lap illusztrációin.
Nem anyagi okokból döntöttek így, mondta hétfőn Andreas Lebert főszerkesztő, hiszen nagyon költséges lesz kiválasztani a rengeteg jelentkező közül az éppen megfelelőket, továbbá fizetni is fognak a lap hasábjain felbukkanó nőknek. Lebert szerint az új stratégia nem jelenti azt, hogy eltűnnek a hírességek az újságból, és attól sem kell tartani, hogy januártól extra méretű nők fogják elárasztani a Brigittét - idézte a főszerkesztőt a Welt című lap online kiadása. A Brigitte az első német női magazin, amely különkiadást indított vakok számára.