Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság összeállította tavalyi nyári philadelphiai hajóbalesetről szóló jelentést. A 4400 oldalas dokumentumban az szerepel: a tolóhajó első tisztje azt vallotta cége ügyvédjének, aznap tudta meg, hogy a kisfia életveszélyes állapotban van.
A vizsgálat megállapította, hogy az első tiszt nem bízott meg ügyelőt a tolóhajó előtt haladó uszály figyelésével. Ez az uszály borította fel a turistákat szállító, úgynevezett kacsahajót, amelynek 37 ember volt a fedélzetén. A Delaware folyón tavaly július 7-én történt balesetben két magyar fiatal meghalt. Egy mosonmagyaróvári gimnázium nyelvgyakorlaton lévő diákcsoportja utazott a turistahajón.
A baleset a hajózási útvonalon történt. A tolóhajót kormányzó első tiszt nem válaszolt sem a kirándulóhajó, sem pedig a közelben elhaladó vízi járművek rádiós vészjelzéseire - állapította meg egy korábbi közlekedésbiztonsági vizsgálat. Lapértesülések szerint a tolóhajó irányítója lehalkította az adót, hogy beszélhessen a mobiltelefonján.
A Kisalföld című lap információja szerint a hajóbaleset magyar túlélői peren kívül megegyeztek a az uszályt és a vízibuszt üzemeltető cégekkel. Mike László, a túlélők családjait képviselő szülő az újságnak a konkrét összegről nem nyilatkozott, csak annyi jegyzet meg, hogy megtérül az anyagi káruk és kárpótolhatják belőle a gyermekeiket. Az elhunyt fiatalok családjai a kártérítési ajánlatot nem fogadják el, ők a peres utat választják - írta a Kisalföld.