A fülkéből kijövő pilóta – a gépek kialakításától függően – egy kapukódos rendszeren keresztül juthat vissza, vagy csengetnie kell, és a társa visszaengedi. Ilyenkor a fülkében lévőnek kell meggyőződnie arról, hogy valóban a munkatársa és nem egy esetleges géprabló akar a fülkébe jutni. Ezért az ajtóra kukucskálót tesznek, esetleg kis biztonsági kamerát szerelnek fel.
Ha a pilótafülkében tartózkodó személy nem reagál és nem tudná kinyitni az ajtót, működik egy biztonsági időzítő rendszer. Ha a megfelelő kód beütését követően nem érkezik semmilyen reakció, az ajtó bizonyos idő elteltével automatikusan kinyílik. Ha a pilótafülkében tartózkodó személy a jelzést követően szándékosan zárja az ajtót, akkor nem lehet kívülről bejutni a pilótafülkébe.
A repülőgépeken zárt kommunikációs rendszer működik. Ezen keresztül adnak tájékoztatást az utasok felé a légikísérők, illetve kommunikálnak a pilótafülkével. A repülés során a pilóták és a személyzet rendszeresen beszélnek egymással, de nincs olyan előírás a légitársaságoknál, hogy a személyzetnek bizonyos időközönként kapcsolatba kellene lépnie a pilótákkal, hogy meggyőződjenek cselekvőképességükről.
A New York Times írt arról, hogy a szerencsétlenül járt Germanwings-gép egyik pilótája a repülő süllyedése előtt elhagyhatta a fülkét, és nem tudott visszamenni. A Lufthansa nem erősítette meg az értesülést.
Itt gyűjtöttük össze, amit eddig tudni lehet a Barcelona–Düsseldorf-járat katasztrófájáról.