Az Airbus közlése szerint a repülési adatokat és a pilótafülkében zajló kommunikációt rögzítő fekete dobozokat felszerelnék egy olyan érzékelővel, amely egy esetleges összeütközés vagy becsapódás előtt automatikusan katapultálná a készülékeket a repülőgépből. A fekete dobozokat feltehetően a géptörzs külső burkolatában fogják elhelyezni.
A légitársaság az után döntött a fejlesztésről, miután 150 emberrel a fedélzetén március 24-én hegyoldalnak csapódott a Germanwings diszkont-légitársaság Barcelona–Düsseldorf között közlekedő Airbus A320-as típusú repülőgépe. A pilótafülkében lezajlott kommunikációt rögzítő fekete dobozt sérült állapotban találták meg, a második fekete dobozt továbbra is keresik.
Ezzel a technikai újítással egy esetleges légi katasztrófa esetén a fekete dobozok felkutatását könnyítenék meg, valamint azt, hogy a szerkezetek épen maradjanak.
Emellett a polgári repülési hatóságokkal és a megrendelőkkel való egyeztetéseket követően az Airbus úgy döntött, harminc napról kilencven napra emeli fel a víz alatti jeladó (Underwater Locator Beacon/ULB) élettartamát.
Ezenkívül a jövőben gyorsabb adatátvitel várható a szárazföldi irányítók és egy utasszállító között, ha egy gép tervezett útvonalát hirtelen megváltoztatja. Sőt, az esetleges becsapódáskor vagy összeütközéskor a szárazföldi irányítóknak automatikusan vészjelzést küldő szerkezet (Emergency Locator Transmitter/ELT) ezentúl abban az esetben is figyelmeztetést ad, ha útközben bizonyos jelek arra utalnak, hogy a pilótafülke személyzete elvesztette az irányítást a gép felett.
Az egyesült arab emírségekbeli Emirates és Etihad légitársaságok a franciaországi légi katasztrófát követően hétfőn bejelentették, bevezetik azt a szabályozást, miszerint a pilótafülkében folyamatosan a személyzet legalább két tagjának kell tartózkodnia.