A tengerbe zuhant EgyptAir-gép útjával kapcsolatos dokumentumokat, ezen kívül hang- és videofelvételeket is kikért Franciaországtól az egyiptomi főügyész. A hivatalvezető arra az időszakra is kíváncsi, amíg a gép a Charles de Gaulle nemzetközi repülőtéren, illetve a francia légtérben tartózkodott.
Nabíl Szadek a görög hatóságokat arra kérte, hogy adják át hivatalának az MS804-es járat pilótája és a görög légiforgalmi irányítás közötti hívások leiratait. Azt is ki akarják deríteni, hogy a pilóta küldött-e bármilyen vészjelzést, mielőtt a géppel megszakadt a kapcsolat.
Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járata a Földközi-tenger felett csütörtök hajnalban tűnt el a radarok képernyőjéről, miután belépett az egyiptomi légtérbe. A repülőgépen 66 ember - 10 fős személyzet és 56 utas - tartózkodott, köztük 30 egyiptomi és 15 francia állampolgár.
Az egyiptomi elnök vasárnap azt mondta: hosszú időbe telhet a katasztrófa okainak felderítése, és bármilyen forgatókönyv elképzelhető a történtekkel kapcsolatban. Az egyiptomi hatóságok már az eltűnés napján valószínűsítették, hogy a gép lezuhant, de hogy miért, azt továbbra is csak találgatni lehet.
Eddig néhány testrészt, személyes tárgyat és roncsdarabot találtak
az eltűnt repülő utáni kutatás során, de a gép feketedobozait továbbra is keresik. A Földközi-tengeren zajló kutatási műveletben részt vevő egyiptomi források szerint a keresési terület nagysága több mint 74 négyzetkilométer és néhány helyen 3 ezer méteres mélységig terjed.
Franciaország járőrhajót, Egyiptom 3000 méteres mélységbe való lesüllyedésre képes tengeralattjárót küldött vasárnap a térségbe, hogy segítse a roncsok és a feketedobozok felkutatását.
Az Avherald.com repülésbiztonsági portál pénteken hozta nyilvánosságra a MS-804-es járat által még az eltűnés előtt küldött információkat. Ezek szerint éjfél után nem sokkal először a jobb szélvédő jégtelenítő rendszere jelzett hibát, majd a jobb oldali nyitható ablak. Ezzel szinte párhuzamosan a WC, egy perccel később pedig a repülésvezérlő jelzett füstöt. Még egy perccel ezek után a jobb oldalablak küldött információt meghibásodásról, amit a második robotpilóta hibaüzenete követett. Utoljára pedig a harmadik repülésvezérlő egység állt le.
Az adatok alapján arra lehet következtetni, hogy a repülőgép pilótafülkéjének első részében gyulladt ki valami – írja aNépszabadság hétvégi cikkében. Egy, a lapnak névtelenül nyilatkozó A320-as pilóta szerint a legvalószínűbb, hogy az elsőtiszt előtti, többrétegű biztonsági üvegből összeragasztott
szélvédő robbanhatott be.
Az A320-as repülőgépeken a szélvédők jégtelenítését a több rétegből álló üveg közé illesztett, nagyon vékony fémfóliával oldják meg, ez áram hatására felmelegíthető. A Népszabadságnak nyilatkozó szakértő szerint
a jégtelenítő rendszer meghibásodása esetén elképzelhető, hogy az ablak megolvad.
Ha ezt a pilóták nem észlelik időben, az az üveg megolvadásához, megrepedéséhez és végül széttöréséhez vezethet.