„Amikor megláttam a fényképét a televízióban, először azt hittem, valami jó történt vele, kitüntették vagy ilyesmi, aztán kiderült, hogy ő is a baleset áldozata.
Nem tudtam elhinni, hogy mi történt, és még mindig nem megy”
– mondta a 26 éves stewardess unokatestvére a temetésen. Az alábbi videót az Euronews adta közre a szertartásról:
„Bár a munkánkkal jár a veszély, tragikus ez mindannyiunk számára, de
a bánat és a szomorúság ellenére igyekszünk folytatni a munkánkat”
– ezt már Tamer Esszam, az EgyptAir légitársaság személyzeti vezetője mondta. Hozzátette: a légitársaság folyamatosan tájékoztatja a hozzátartozókat a hírekről.
A gép katasztrófájának főbb eseményei:
A BBC rekonstruálta az eltűnt gép utolsó 24 óráját. Párizs előtt több afrikai országban is járt az MS804-es járat. Május 18-án magyar idő szerint hajnali fél négykor, Eritrea fővárosából indult Kairóba.
Az egyiptomi fővárosból reggel 8 óra 21 perckor indult tovább Tuniszba, Tunézia fővárosába. Onnan visszament Kairóba, majd 16 óra 50 perckor indult Párizsba. A francia fővárosból 18-án éjjel 23 óra 9 perckor indult vissza Kairó felé, ahová már nem érkezett meg:
19-én hajnali fél háromkor eltűnt.
A gép eltűnése előtti utolsó órát a görög légügyi hatóság foglalta össze. Az MS804-es járat magyar idő szerint így mozgott a görög légtérben a hatóság információi szerint:
A görög légügyi hatóság azt is leírta közleményében, hogy amikor utoljára beszéltek a pilótával, semmi rendelleneset nem tapasztaltak. „A kapitány jó hangulatban volt, görögül köszönte meg a légiirányítók munkáját.”
Miután az utolsó üzenetekre nem válaszolt a pilóta, a légiirányítók a vészfrekvencián hívták a gépet, de válasz úgy sem érkezett.
A gép utolsó 24 órájában több olyan helyen is járt, ahol terrorcselekményeket követtek el az elmúlt évben. Tunéziában többször is civilekre támadtak az Iszlám Államhoz köthető terroristák tavaly, bár egyik akciójukat sem repülőgépen vagy légikikötőben hajtották végre. Egyiptomban tavaly októberben lezuhant egy orosz repülőgép, amit valószínűleg terroristák robbantottak fel, a Metrojet légitársaság járatára a gyanú szerint egy reptéri alkalmazott csempészett robbanóeszközt.
Nem sokkal a gép lezuhanása után már megtalálták az első roncsdarabokat, később testrészeket is találtak a kutatóexpedíciók, de erről nem árultak el részleteket.
A roncsokról közzétett első fotókon is jól látszik, hogy a gép darabokra szakadt, ám hogy ez még a levegőben vagy a vízbe éréskor történt-e, még mindig nem tudni pontosan, ahogy azt sem, hogy történhetett-e például terrorcselekményre utaló robbanás.
Mint arról az Origo is beszámolt, füst boríthatta el az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járatát, amely csütörtökön zuhant a Földközi-tengerbe, fedélzetén 66 emberrel. A hivatalosan is megerősített hírek szerint a gép vészjelző rendszere füstöt észlelt, de a füst vagy a tűz okát még mindig nem tudni.
A légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) szombaton megerősítette azokat a híreket, amelyek szerint a gép adattovábbító rendszere füstöt jelzett az EgyptAir járatán. Az ACARS rendszer több jelzést is küldött füstről, viszont ezek nem utalnak a füst vagy az esetleges tűz okára.
Az okra a feketedobozok adhatnak magyarázatot, ha megtalálják őket.
A szakértőknek van néhány lehetséges forgatókönyvük arra, hogy mi történt a lezuhanás előtt. Az egyik szerint a fedélzeti tűz több vészjelzést is előidézett, az esetleges robbanás azonban egyet sem. Az ACARS rendszer három perc alatt hét vészjelzést küldött.
E pillanatban minden feltételezést megvizsgálunk, de egyiket sem helyezzük előtérbe”