A légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) megerősítette azokat a híreket, amelyek szerint a gép adattovábbító rendszere füstöt jelzett az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó járatán, amely csütörtökön a Földközi-tengerbe zuhant.
Az ACARS rendszer több jelzést is küldött füstről, viszont a BEA szóvivője szerint ezek nem utalnak a füst vagy az esetleges tűz okára.
Az okra a fekete dobozok adhatnak magyarázatot, ha megtalálják őket.
Ezért a fekete dobozok megtalálása most a legfontosabb a szóvivő szerint.
A szakértőknek van néhány lehetséges forgatókönyvük arra, hogy mi történt a lezuhanás előtt. Az egyik szerint
a fedélzeti tűz több vészjelzést is előidézett, az esetleges robbanás azonban egyet sem.
Az ACARS rendszer három perc alatt hét vészjelzést küldött.
Azt továbbra sem tudni, hogy a gép egy darabban zuhant-e le, vagy már a levegőben szétesett, illetve tettek-e bármit a pilóták.
"E pillanatban minden feltételezést megvizsgálunk, de egyiket sem helyezzük előtérbe" - mondta Jean-Marc Ayrault francia külügyminiszter szombaton az után, hogy Párizsban találkozott az áldozatok hozzátartozóival.