Utoljára indult el hajó a 2014. március 8-án eltűnt MH370-es maláj utasszállító felderítésére: az önjáró mélytengeri kutatórobottal felszerelt holland Fugro Equator a nyugat-ausztráliai Fremantle kikötőjéből futott ki. A robot hat kilométeres mélységben lévő árkokat is képes átkutatni.
A Malaysia Airlines maláj légitársaság MH370-es, Pekingbe tartó járata 239 emberrel a fedélzetén tűnt el röviddel az után, hogy felszállt Kuala Lumpurban.
A kutatásra az Indiai-óceánon kijelölt 146 ezer négyzetkilométeres területen körülbelül kétszáz mély árkot még nem kutattak át. Ezt próbálja meg most pótolni a holland hajó. Ha a keresésnek nem lesz eredménye, akkor januárban vagy februárban végleg abbahagyják a kutatást.
Az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal nemrég vizsgálta a gép műholdas kommunikációját, az előkerült fékszárnydarabok alapján pedig megállapította, hogy a gép az eltűnésekor nem kísérelt meg leszállni. A gép valószínűleg pilóta irányítása nélkül maradt, miután kifogyott az üzemanyagból.