Több ázsiai ország hatóságai is keményebben lépnek fel az internetes fuvarmegosztó, San Franciscó-i székhelyű cég ellen. A hagyományos taxiszolgáltatást nyújtó sofőrök ugyanis egyre inkább panaszkodnak, mondván
az Uber sofőrjei nincsenek megfelelően regisztrálva, és nincs megfelelő biztosításuk.
Az Uber kevesebb mint egy hónapja vonult ki Tajvanról a szabályozó hatóságok által kiszabott egyre nagyobb bírságok miatt, miközben a thaiföldi hatóságok is rászálltak az Uber-sofőrökre a taxis vállalatok tiltakozásai után.
A hongkongi bíró szerint az utasok nagyon vonzónak találhatják a közlekedés ezen innovatív módját, de minden utasszállításra vállalkozó magánszolgáltató tevékenységét szabályozni és ellenőrizni kell az utasok érdekeinek és biztonságának megóvása miatt.
Az Uber öt sofőrje nem rendelkezett a járműve kereskedelmi célú működtetéséhez szükséges engedéllyel és biztosítással, ezért
közel 1300 dollárnak megfelelő összegű pénzbüntetést szabtak ki rájuk, valamint egy évre bevonták a jogosítványukat.
Kenneth She, az Uber hongkongi vezetője azt mondta, egy fuvarmegosztást nem lenne szabad bűncselekménynek minősíteni. Azt is mondta, hogy a szolgáltatást nem szüntetik meg.
A 7,3 millió lakost számláló Hongkongban egymilliónyian töltötték le okostelefonjukra az Uber-szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges applikációt, a sofőrként regisztráltak száma pedig már több ezer.
A 2009-ben alapított Uber a világ több mint 500 nagyvárosában működik, és a hasonló profilú vállalkozásokkal együtt komoly konkurenciát támaszt a hagyományos taxi-szolgáltatásoknak szerte a világon.