A kishajót vasárnap, az Arab (Perzsa)-öböl menti, jemeni Szokotra szigete és a szomáliai part közötti keskeny csatornaszakaszon támadták meg a kalózok, és a Szomália északi részénél található Eyl kikötőjébe irányították. A hajó eredetileg Dubajból tartott a szomáliai Bosaso városába.
Az amerikai haditengerészet jelenleg is figyelemmel kísérik a helyzetet
– mondta Ian McConnaughey hadnagy, az amerikai haditengerészet - a perzsa-öbölbeli Bahrein szigetországában állomásozó, a térségbeli kalózkodás felszámolására foganatosított erőfeszítéseket felügyelő - ötödik flottájának szóvivője.
A Szomália partjainál folytatott kalózkodás korábban komoly fenyegetést jelentett a hajózási forgalomra, melyet a nemzetközileg szervezett járőrszolgálatoknak sikerült később biztosítaniuk. Az indiai legénységet szállító hajó eltérítésével viszont ismét megnőtt a térségbeli kalózkodás miatti aggodalom. A helyzet elmérgesedését tovább súlyosbítja a szomáliai halászok – köztük számos egykori kalóz – körében uralkodó feszültség, mert szerintük külföldiek illegálisan halásznak a helyi vizeken.
2010 és 2012 között volt a leggyakoribb a kalózkodás
A legtöbb, kalózkodással kapcsolatos esetről 2010 és 2012 között számoltak be. A szomáliai kalózok általában váltságdíjat követelnek az elraboltakért, akiket rendszerint nem ölnek meg. A londoni székhelyű Nemzetközi Tengerészeti Hivatal (IMB) adatai szerint 2011-ben 237 támadást indítottak szomáliai kalózok Szomália térségében, és több száz embert ejtettek túszul.Még márciusban két motorcsónakkal mintegy 20 fegyveres közelítette meg a Comore-szigetek zászlaja alatt közlekedő és egy Egyesült Arab Emírségekben bejegyzett vállalathoz tartozó – sri lankai legénységű – Aris 13-at, melyet a félautonóm észak-szomáliai régió, Puntföld partjai felé irányították. A tartályhajó Dzsibutiból a szomáliai fővárosba, Mogadishuba tartott. Később, a szomáliai vízi rendőrség beavatkozását követően a kalózok váltságdíj nélkül elengedték a tartályhajó nyolcfős legénységét.