Közlésük szerint a Ryanair minden érintett utast e-mailben tájékoztatott a járat törléséről és a lehetséges teendőkről. Ezek között
felhívták az utasok figyelmét az uniós jogszabályok szerinti kompenzációs lehetőségekre is.
Korábban fogyasztóvédők azzal vádolták az ír diszkont légicéget, hogy ezekről nem küldenek tájékoztatást.
Szerdáig a Ryanair adatai szerint
175 ezren kérték a jegyük átfoglalását, 63 ezren pedig a jegyár visszatérítését.
A hét végéig az utasok jelentős részének, 300 ezer embernek találnak megoldást - olvasható a közleményben.
A Ryanair pénteken teljesen váratlanul jelentette be a honlapján, hogy
azonnali hatállyal napi 40-50 járatát törli október végéig,
ami mintegy kétezer járat kiesését jelenti. A budapesti járatok közül a szerdai, 3717-es és 3718-as London-Stansted és Budapest közti járatokat törölték.
A légitársaság hangsúlyozta, hogy a törlések a járatok kevesebb mint 2 százalékát érintik, és az a céljuk, hogy helyreállítsák a járatok közlekedésének pontosságát. Szeptember első két hetében a megszokott 90 százalék helyett a járatoknak már
kevesebb mint 80 százaléka közlekedett pontosan
a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége és sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a hajózó személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt.
A Ryanair eddig az áprilistól márciusig terjedő év szerint engedte a szabadságolást, a jövő évtől kezdve azonban a naptári év szerint kell alakítani a szabadságolási rendszert. Ennek következményeként a hajózó személyzetnek (pilóták és légiutas-kísérők egyaránt) idén december végéig ki kell venniük a szabadságukat.
A légi utasok jogait szabályozó uniós direktíva szerint a Ryanairnek akkor is térítésmentesen kell átfoglalnia a jegyet,
ha a saját hálózatában nem tudja megoldani az utas elszállítását.
A Ryanair azonban nem kötelezhető arra, hogy a következménykárokat (autóbérlés, szállás) megfizesse.