A brüsszeli tájékoztatás szerint az új előírások értelmében biztosítani kell a pszichológiai problémákkal küzdő pilóták számára a támogatási programokban történő részvétel lehetőségét,
a légitársaságoknak pedig kötelező lesz felmérni mentális alkalmasságukat az alkalmazásuk előtt.
Emellett módszeresen tesztelni kell majd pszichoaktív anyagokra a pilótákat és a légiutas-kísérőket, az esetleges rehabilitáció után pedig előre be nem jelentett ellenőrzéseket kell végezni.
Végezetül szúrópróbaszerű alkoholteszteket is előírnak az EU területén működő európai és külföldi légitársaságok személyzete számára.
Az új szabályok kétéves átmeneti időszak után lépnek életbe, az uniós tagállamoknak és a vállalatoknak ennyi idejük van felkészülni.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) üdvözölte a bejelentést. Patrick Ky, a szervezet ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy az új szabályokkal Európa megfelelő eszközöket vezet be a személyzet mentális egészségének biztosítására.
Ezen szabálycsomagon azután kezdtek el dolgozni, hogy 2015 márciusában a Germanwings német diszkont légitársaság Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő repülőgépe a fedélzeten
150 emberrel hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban.
Az utasszállító fekete dobozainak adatai alapján a másodpilóta, a súlyos lelki problémákkal, depresszióval küszködő, és emiatt korábban több terápián is átesett Andreas Lubitz bezárkózott a pilótafülkébe, és szándékosan a hegynek vezette a repőlőgépet.