Az utasszállító gép 2014. március 8-án 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpurból Pekingbe tartott, de egy órával a felszállás után eltűnt.
Azóta intenzív kutatásokat folytattak utána Ausztráliától nyugatra az Indiai-óceánban, 26 ország közreműködésével, de nem sok eredménnyel. A most nyilvánosságra hozott vizsgálati jelentés sem derített fényt a világ egyik legtalányosabb légügyi rejtélyének okaira.
A malajziai polgári légügyi hatóságot eddig vezető Azsaruddin Abdul Rahmán a lemondás keddi bejelentésekor azt mondta, bár a jelentés szerint a légi irányítás egyes eljárási szabályok alkalmazásában hibázott, de
a gép elvesztéséért nem vádolták meg.
A tisztviselő kifejtette, hogy sajnálattal és hosszas gondolkodás után határozott arról, hogy benyújtja lemondását, amely két hét múlva lép érvénybe. A katasztrófa okaival foglalkozó, 495 oldalas jelentésben a nyomozók azt állították,
a gép műszereit minden valószínűség szerint szándékosan manipulálták,
hogy letérjen eredeti útvonaláról, de lehetetlen kimutatni, ki a felelős ezért.
A jelentés szerint a fővárosi légi irányítók elmulasztották kezdeményezni a vészhelyzeti eljárásrend bevezetését, és nincs írásos nyoma annak, hogy bármilyen módon riadóztatták volna a légierőt, vagy folyamatosan figyelték volna a radar képernyőjét.
Anthony Loke malajziai közlekedési miniszter a parlamentben tartott sajtóértekezletén azt mondta, egy belső bizottságot alakítanak, amely ajánlásokat fogalmaz majd meg, és javaslatot tesz arra is, hogy a katasztrófa idején szolgálatot teljesítő légi irányítókkal szemben milyen intézkedéseket tegyenek.