További tíz-húsz ember tűnhetett el az észak-olaszországi A10-es autópálya genovai hídjának keddi összeomlásakor.
Ezt Francesco Cozzi genovai főügyész mondta.
Matteo Salvini belügyminiszter korábban úgy nyilatkozott, hogy azért nehéz megállapítani a tényleges számot, mert előfordulhat, hogy valakinek az eltűnését bejelentették családtagjai,
de pusztán az is lehet, hogy nyaralni mentek, el is érték úti céljukat, de nem léptek kapcsolatba rokonaikkal.
Salvini ugyanakkor hozzátette, hogy sajnos elkerülhetetlen, hogy a veszteségmérleg tovább emelkedjen.
A balesetben a legfrissebb adatok szerint 39 ember halt meg.
Sonia Noci, a genovai tűzoltóság szóvivője elmondta, hogy addig folytatják a mentési munkálatokat, amíg minden eltűntként regisztrált embert meg nem találnak. A mentési munkálatokat vezető Pietro Cosola szerint
a következő 48 órában még van esély arra, hogy túlélőre bukkanjanak a romok alatt.
Szombaton állami ceremónia keretében vesznek búcsút a baleset áldozataitól. A szertartást Angelo Bagnasco bíboros, genovai érsek vezeti majd.
A szombati napot nemzeti gyásznappá nyilvánították.
Giuseppe Conte olasz miniszterelnök azt közölte, hogy kormánya nem fogja megvárni a hídomlás okának felderítésére indított ügyészségi vizsgálat eredményét ahhoz, hogy visszavonja az A10-es autópályát üzemeltető vállalat koncessziós jogát.
Az ügyészségi vizsgálat elsősorban karbantartási mulasztásokra és tervezési hibákra összpontosít. Az üzemeltető cég az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagjaként működő Autostrade vállalat,
amely az ismert divatmárkát megalapító Benetton család tulajdonában áll.
Edoardo Rixi közlekedési miniszterhelyettes a Reutersnek elmondta: fontolgatják, hogy a teljes koncessziós jogot megvonják az ASPI vállalattól, de lehetséges, hogy csak az A10-es autópálya üzemeltetését veszik el a cégtől. Szóba jöhet pénzbüntetés is, bár a politikus úgy vélte,
a maximálisan kiszabható 150 millió eurós bírság is túlságosan alacsony lenne.
Genovában az A10-es autópálya Morandi nevű hídjának középső, 80 méter hosszú szakasza kedden délben szakadt le. A hatóságok nem tudják, hogy pontosan hány autó volt a hídon a baleset pillanatában.
Matteo Salvini olasz belügyminiszterc szerdán az EU Olaszországra kirótt megszorításait is hibáztatta a tragédiáért, és ígéretet tett rá, hogy a jövőben nem hagyja majd, hogy az EU költségvetési megszorító előírásai miatt szenvedjen csorbát az ország biztonsága. Ezek után a genovai tragédia ügyében ma sajtótájékoztatót tartott Brüsszelben az Európai Bizottság szóvivője.
Eljött az ideje annak, hogy néhány dolgot tisztázzunk. Olaszországnak a 2014 és 2020 közötti költségvetési időszakban mintegy 2,5 milliárd euró áll rendelkezésére az úthálózatra is vonatkozó infrastrukturális beruházásokra.
Az utakat és autópályákat az Európai Unió szabályai szerint rendszeresen ellenőrizni kell. Ennek felügyelete és számonkérése a nemzeti hatóságok feladatai közé tartozik - közölte Christian Spahr újságírói kérdésre válaszolva.