Danilo Toninelli szerint
a hídavatást akár már 2019 végén, de legkésőbb 2020 elején megtarthatják.
Az augusztus 14-én összeomlott genovai híd újjáépítésére kiírt pályázaton 22 vállalat indult. A nyertes az olasz Salini-Impregilo cég lett, amely az Italferr és a genovai Fincantieri vállalatcsoportokkal közösen valósítja meg a 220 millió eurós beruházást. A nyertes terv Renzo Piano genovai építész elképzelése alapján született meg.
Az új hídon 43 fénypont emlékeztet majd a katasztrófa ugyanennyi áldozatára.
Marco Bucci genovai polgármester, aki egyben az újjáépítéssel megbízott kormánybiztos is, arra kérte a pályázaton másodikként befutó vállalkozást, ne fellebbezze meg az eredményt, mert ez lassítaná az építkezés elindítását.
A Morandi-híd megmaradt részeinek lebontása megkezdődött, és lebontják a hídroncs alatt álló mintegy 150 lakóházat is, amelyből a lakókat már augusztusban kiköltöztették.
A híd összeomlásáért mintegy 20 ember ellen indult vizsgálat, köztük vannak a hidat üzemeltető olasz autósztráda-társaság vezetői. Az 1967-ben felavatott Morandi-híd a város keleti és nyugati részét összekötő útvonalnak számított.
Az olasz közlekedésügyi minisztérium szakértői jelentése szerint a hídomláshoz több együttes tényező vezetett, köztük a híd terhelése, valamint a szerkezet hiányos karbantartása.