Nagy-Britannia a hatalmas beruházások, fogyasztás és a transznacionális piacok miatt vesz részt szívesen az iszlám finanszírozásában. A szigetországba érkező pénzek a helyi piacon realizálódnak, új ügyfeleket vonzanak és piacokat nyitnak meg az iszlám világban. A szigetországban
Európában jelenleg 109 intézmény kínál iszlám gazdasági képzést, ezek 63 százaléka az Egyesült Királyságban működik.
Az iszlám közösség, az iszlám bank és a helyi üzlet közötti kapcsolat tovább illusztrálható Németország példáján keresztül, ahol az Al Baraka Turk, az Al Baraka Banking Group török leányvállalata, Európában elsőként elindított egy digitális iszlám banki szolgáltatást a berlini székhelyű Fintech Solaris Bank AG-vel együttműködésben. Ezt a saríakompatibilis szolgáltatást – amelyhez olyan nem banki szolgáltatások is kapcsolódnak, mint például az imaidő-emlékeztetők – 5 millió muszlim használja
Németországban.
A halal – azaz az iszlám vallásjogi előírásoknak megfelelő - termékek globális piacának forgalma 2025-re várhatóan eléri a 739,59 milliárd dollárt a Grand View Research, Inc. jelentése szerint.
A halal termékek legfőbb előállítói és exportőrei az Egyesült Államok, Brazília, Hollandia, Kína és Németország.
A halal élelmiszerek legnagyobb globális előállítója a Nestlé (Svájc), amely évente több mint 3 milliárd dollárnyi terméket értékesít iszlám országokban.
A franciaországi halal élelmiszerpiac francia források szerint 5,5 milliárd eurót tett ki 2010-ben. Évente 400 000 tonna halal húst értékesítettek, s a különböző agrárgazdasági 2 vállalkozások, mint például Socopa, Doux, Duc, Soviba vagy Charal, létrehozták halal részlegüket. A kereslet évente 10–15 százalékkal nő. A piac a szakosodott márkák (Isla Délice, Medina Halal) és a mega agrárvállalkozások között oszlik meg, amelyek halal termékeket (Fleury Michon, Nestlé) és saját márkákat vezetnek be.
A holland halal piacot 2013-ban 2,7 milliárd euróra becsülték. A vezető cég a Pure Ingredients, egy holland vállalkozás, amely fagyasztott halal élelmiszerekre és snackekre specializálódott. A vállalkozást Wout van Eeuwijk kereskedő és szupermarket-tulajdonos hozta létre 1993-ban Mekkafoods néven. A céget 2014-ben átnevezték Pure Ingredientsre, Hollandiában, Németországban, Belgiumban és
Franciaország egyes részein több mint 30 fagyasztott terméket kínál. A fogyasztók 50 százaléka nem muszlim, akiket az alacsony ár és a kínálat vonz.
A Global Islamic Economy 2016/17 becslése szerint a muszlimok részéről a ruházatra fordított kiadások 2021-ig elérik a 368 milliárd dollárt. A folyamatosan növekvő keresletet a nagy márkák mellett kisebb európai divatcégek, mint például a Gulshaan (Franciaország), az Al Mara Scarf (Németország), és az Under-Rapt (Egyesült Királyság) is megcélozták. A nagy márkák közül a Nike 2017 végén jelenttette meg „Pro-Hijab" kollekcióját. A DKNY, a Zara, az Oscar de la Renta, a Dolce&Gabbana, a Jenny Packham és a Mango szintén részesedni kívántak a bővülő muszlim keresletből. A muszlim nők számára tervezett kollekcióikat először Ramadán hónapjára időzítve dobták piacra, s ezeket olyan viszonteladók, mint például a Net-a-Porter és az UNIQLO is elkezdték értékesíteni. A kínálatot később
állandósították, és az év más időszakaiban is új kollekciókkal jelentkeztek.
A saríakompatibilis ruházatot később átcímkézték, s a „szerény elegancia divatja" néven igyekeznek megszólítani nem muszlim európai hölgyeket is.
Az iszlám pénzügyet, az élelmiszer- és divatipart a vallásjog szabályozza, mert a gazdaság, a pénzügy és az öltözködés a saría részét képezi. A nyugat-európai országok azonban nem félnek attól, hogy engedélyezzék, és profitáljanak ezekből az ágazatokból.
A saría azonban életmód, amelynek profithozó elemei nem választhatók le azon etikai, társadalmi és politikai aspektusairól, amelyek tagadják az európai életmódot és az értékeket.
A saríakompatibilis árucikkekből és szolgáltatásokból profitáló cégek számára a társadalmi kohézió felbomlása nem jelent visszatartó erőt. A növekvő profitszerzést pedig csak a folyamatos migráció garantálja.