Tavaly ősszel az Origo megírta, hogy Nick Conrad egy kilencperces gyűlöletkeltő számot tett közzé a YouTube videómegosztó csatornán, Akasszátok fel a fehéreket (Pendez les Blancs) címmel.
Ebben a dalában egyebek mellett arról énekelt, hogy
megölné a fehér bőrszínű embereket, köztük a csecsemőket is.
Az óriási felháborodást kiváltó szöveg miatt gyűlöletbeszéd vádjával eljárás indult ellene, amelyért idén márciusban 5000 euró felfüggesztett pénzbüntetésre ítélte a bíróság, amely azt is kimondta, hogy
a művészi szabadsággyakorlás nem lehet abszolút, azaz vannak korlátai.
A rapper, aki felháborodott az egyébként szokatlanul enyhe ítéleten, ügyvédjén keresztül fellebbezést nyújtott be.
Közben kiadta új albumát, Revolution 2.0 címmel, amellyel összefüggésben a Fdesouche.com nevű online újság gyűjtötte össze az interneten megjelent reakciókat.
Új lemezén
Conrad a fehérek és a franciák ellen uszító, gyűlöletkeltő, rendkívül vulgáris stílusú dalokat énekel.
A legnagyobb botrányt kavaró dal címéhez Charles Trenet, a halhatatlan francia sanzonénekes dalát, a Douce France-ot (Édes Franciaország) vette alapul, amelyre utal is a szövegben, de éppen ellenkezőleg, mint ahogy azt a nagy francia énekes tette.
Miközben Trenet dala egy igazi óda szeretett hazájához, Conrad „Doux pays” („Édes ország”) című dalában egészen durva, elképzelhetetlenül trágár szavakkal illeti Franciaországot.
Meg....m Franciaországot, amíg bele nem döglik, felgyújtom Franciaországot, seg.... dugom a nagyanyját. A refrén pedig »Megb..om Franciaországot/ felégetem Franciaországot/ Gyerekkorom édes országát.« (A rapper által használt francia »baiser« kifejezés egyaránt jelenti a »csókolni« és a vulgáris »d...i« szót is.) A klip végén egy nőt fojtogat, erről a »művészi fogásról« csak annyit mond, hogy valójában »nem a nőt, hanem a francia mentalitást fojtogatja«.
Ezt támasztja alá a szintén az albumon szereplő „Áldozzátok fel mindet” című száma is, amelyben ismét nyíltan rasszista szöveget rappel:
„A fekete különb a fehérnél/ A fehér különb a majomnál/ A majom különb a kutyánál/ A kutya a fehér embernél/ Oh, erősebb vagyok, mint Voltaire, Molière, Charles Baudelaire.”
„Matrixé” dalában a fehér lányokról énekel, akiket durván berúgat, hogy táncoljanak vele, majd így folytatja, „totál delíriumban vagyok, egy mátrix lettem tesó/ kokaint adok el nekik/ elkapok egy kis fehéret”.
Máshol („Marianne et le Game”) az „Akasszátok fel a fehéreket” című dalára utal, majd arra szólít fel, hogy „fecskendezzetek rákot (a fehérek) vénájába”. A lemezen a fehérekkel összefüggésben használt legenyhébb jelző egyébként a „kutya”.
Az új albumot és a már visszaesőnek tekinthető
Conradot a francia jobboldal egységesen és mélyen elítéli, a közösségi médiumokban is.
Nicolas Sarkozy egykori pártjának, a Republikánusoknak európai parlamenti listavezetője, a vállaltan katolikus, nagy tehetségű fiatal filozófus, François-Xavier Bellamy arra hívja fel a figyelmet, hogy milliónyi fiatal hallgatja a dalt, és a „tegnapi gyávaság a jövőbeli erőszakot készíti elő”, azaz, ha ma nem teszünk valamit ez ellen, később már az erőszakkal állunk szemben.
Lydia Guirous, a Republikánusok szóvivője, EP-képviselőjelöltje szerint Nick Conrad egy „felejtőbe való primitív rapperutánzat, aki nem érdemli meg Franciaországot”, és
gyűlöletet kelt egy olyan nehéz időszakban, amikor már így is nagyon nagy az iszlám veszély.
Bruno Retailleau, a szenátus Republikánus tagja azt kérte, hogy „ítéljék el a rappert keményen, mert ez a gyűlölet elviselhetetlen”. Mások szerint (Nicolas Dupont-Aignan, Debout la France)
a rapper valójában gyilkosságra és polgárháborúra szólít fel.
Egy közismert baloldali politikus viszont, a bukott szocialista köztársasági elnök, François Hollande egykori oktatási minisztere, a szocialisták legutóbbi elnökjelöltje,
Benoît Hamon, védelmébe veszi Nick Conradot, és egyenesen a két talán legnagyobb és legismertebb francia énekeshez, dalszerzőhöz, Brassenshez és Gainsbourghoz hasonlítja.
Hamon a Sud Radióban a kifejezések durvaságát bírálta, de nagy művészekhez hasonlította az agresszív, franciagyűlölő, primitív rappert, és relativizálta bűneit. Benoit Hamon egyébként a francia szocialisták (PS/PP) hallgatólagos támogatójaként indul el az európai parlamenti választásokon a Génération.s nevű, általa alapított és vezetett mikropárt jelöltjeként.
A baloldal vélhetően azért nem ítéli el a rasszista rappert, mert
szüksége van az állampolgárságot kapott migránsok szavazataira, hiszen holnapután EP-választások lesznek.
A szocialisták csupán 5 százalékon állnak, míg a Génération.s 2 százalékot kapna, migránsvoksok nélkül tehát nem lesz egyetlen európai parlamenti képviselőjük sem.
Amikor már komoly nyomás nehezedett a politikai elitre is a tömeges, Conradot elítélő üzenetek miatt, némi késéssel megszólalt a bevándorláspárti Macron elnök kormányának két tagja. A belügyminiszter és a kulturális miniszter egyaránt elítélték a rapper minősíthetően megnyilvánulását.
Ettől függetlenül nagyon érdekes, hogy
az egyébként rasszista gyűlöletbeszéd miatt még mindig eljárás alatt álló rapper újabb lemezt adhatott ki, ami mind a mai napig elérhető.
Miután a közösségi hálók balliberális cenzúrája miatt sorozatosan tűnnek el olyan Twitter- és Facebook-fiókok, amelyeken egyáltalán írni mertek a migránsokról vagy a fehérek elleni erőszakról,
Conrad lemeze gond nélkül elérhető és letölthető az internetről.
Ez úgy látszik, a cenzoroknak nem probléma.
Azt pedig, hogy egy szocialista politikus védelmébe veszi a folyamatosan rasszista, gyűlöletbeszéddel élő rappert, kommentálni sem érdemes, mint ahogy az is ténykérdés, hogy
Conrad a drámai módon iszlamizálódott Párizs környéki migráns gettóban, Seine-Saint -Denis-ben nőtt fel,
ott szocializálódott, gondolataival, szövegeivel minden bizonnyal az ott élők érzéseit fejezi ki.
Ez pedig tragikus, és óriási veszélyt jelent Franciaországra nézve.