A baleset még április 17-én történt az angliai Cambridgeshire felett. A két ejtőernyős szabadesésben volt, amikor a két amerikai F15-ös vadászgép elhúzott alattuk, hogy milyen közel voltak, azt a vizsgálat jelenlegi állásánál nem közölték.
A két gép egy suffolki amerikai légibázisról szállt fel, a vizsgálat szerint a pilótákat tájékoztatták - vagy legalábbis tudniuk kellett volna, - hogy Cambridgeshire felett milyen más légi aktivitás, ejtőernyős ugrás van folyamatban.
A jelentés ír arról is, hogy a pilótáknak nem volt idejük megadni a helyzetüket az irányítótoronynak, mert a rádiófrekvenciák túlterheltek voltak, és mire bejelentkeztek volna, már a reptér felett voltak.
Nem voltak könnyű helyzetben az ejtőernyősök sem, a sebességüket és a helyzetüket nemigen tudták módosítani, az ernyő kinyitásával valamennyivel tudták volna csökkenteni a zuhanást, de így is kevésen múlt, hogy egyikük nem egy vadászgép tetején landolt -
a sisakkamera felvételén tisztán kivehető volt az F15-ös vadászgép.