A BFFP szeptemberben hirdette meg műanyag szemét - gyűjtő kampányát, amelyben világszerte 72 ezer önkéntes környezetvédő vett részt. Az önkéntesek Észak- és Dél-Amerika, Európa, Ázsia és Afrika 37 országában mintegy 8000 gyártó műanyag szemetét gyűjtötték össze. A Coca-Cola Company ezek közül 11732 darab műanyag hulladékért (elsősorban PET palackokért) volt felelős, ami több mint az utána következő Nestlé, a PepsiCo és a Mondelez rágcsálnivaló-gyártó vállalat összes műanyag szemete.
A Coca-Cola termelte a legtöbb szemetet Európában és Afrikában, és a második legtöbbet Ázsiában és Dél-Amerikában.
A Coca-Cola hivatalos nyilatkozata szerint a „Szennyezésmentes Világ" (World Without Waste) nevű programjuk keretében dolgoznak rajta, hogy megakadályozzák a műanyag hulladék további óceánokba kerülését, illetve, hogy segítsenek felszámolni a végbement szennyezést. Persze, e közben
percenként továbbra is több mint 1 millió darab műanyag palackos üdítőt fogyasztunk világszerte, aminek 10 százalékát hasznosítjuk újra.
Továbbá az ígéretek ellenére a zöld szervezetek is erősen kételkednek az amerikai nagyvállalat szavahihetőségében. Ugyanis a The Intercept nevű zöld portál nemrégiben titkos hangfelvételekkel bizonyította, hogy
a Coca-Cola amerikai partnerei próbálják meggátolni az újrahasznosítási próbálkozásokat.
A Coca-Cola az utóbbi időkben hazánkban sem mentes a botrányoktól, a nyári melegházasságot népszerűsítő kampányuk miatt is megbírságolta a céget a fogyasztóvédelem. Merthogy az elmarasztaló határozat indoklása szerint
a #loveislove kampány alkalmas volt arra, hogy gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsítsa.
Az ügyet még pikánsabbá teszi, hogy mikor több magyar állampolgár és médium is kritizálta a kampányt, akkor számos baloldali közéleti szereplő állt ki a cég és a gyermekek fejlődésére veszélyes kampány mellett.
Ez azért különösen érdekes, mert az elmúlt választások során az ellenzék mindig a környezetvédelem hangzatos jelszavai mögé bújt. Ehhez képest felelőtlen kiállásukkal jelentős befolyást gyakorolhattak, amivel
arra bátorították szimpatizánsaikat, hogy vásároljanak Coca-Colát és támogassák a cég környezetrombolását.
Tehát felmerül a kérdés, hogyha az ellenzék számára egy multinacionális vállalat kampánya gyermekekkel és a környezetvédelemmel szemben is prioritást élvez, akkor kinek az érdekeit képviselik ezek a politikusok?