Az eset még 2018 december elsején történt, Bethan Roper éppen Dél-Walesbe tartott barátival. A figyelmeztető jelzés ellenére hajolt ki, szemtanúk szerint csak néhány másodpercre, mielőtt visszaesett a folyosóra.
Az utasok, köztük néhány orvos erőfeszítései ellenére halottnak nyilvánították a bristoli állomáson.
A figyelmeztető jelzéseket - mely nem mutatta megfelelően a "kockázat szintjét" - a haláleset után korszerűsítették.
A nyomozók szerint a figyelmeztetés azt sugallta, hogy megfelelő körültekintéssel ki lehet hajolni a vonatból. Azonban
a figyelmeztető jel sokkal kisebb volt a többinél, és a sárga helyett piros jelzés megfelelőbb lett volna a veszély érzékeltetéséhez.
A szolgáltató korábban tervezte, hogy hangsúlyosabb figyelmezető jelzéseket fog elhelyezni 2018 májusáig, de Bethan Roper halálig ez nem történt meg. Ezt azzal indokolták, hogy a feladattal megbízott munkatársak elhagyták a céget, a munkát nyomon követő rendszer pedig befuccsolt.
A vonatbaleseteket vizsgáló bizottság szerint 2009 óta nem végezték el a vasút melletti fák és növényzet ellenőrzését, mely oka lehetett a balesetnek. A vizsgálat azt is megállapította, hogy a nő halálát okozó hajtás nem volt jó állapotban, egy korhadt rönkből nőtt ki - írja a BBC.