A Boulevard Voltaire konzervatív újság most arról számolt be,
hogy a Zemmour elleni agresszív támadási hullámba már a Nutellát gyártó Ferrero is beszállt.
A Nutella tulajdonosa Twitter-üzenetben jelentette be, hogy Zemmour rendkívül népszerű, a Paris Premiere tévécsatornán sugárzott műsora előtt letiltja a hirdetéseit. A cég valamiféle gyűlöletről ír közleményében - amiről természetesen, mint két nappal ezelőtt hosszú írásunkban elemeztük, szó sincs.
A népszerű jobboldali újság arra is felhívja a figyelmet, hogy a Nicolas Sarkozy-vel szemben korábban elbukott egykori szocialista köztársaságielnök-jelölt, a ma is aktív szocialista politikus, Ségolène Royal korábban azért indított támadást a Nutella ellen, mert súlyos felelősség terhelheti az indonéz erdőirtások miatt. A Nutella gyártásához szükséges pálmaolaj-termeléshez ugyanis folyamatosan új földterületekre van szükség, a termelők, akik egyébként a gyerekmunkát alkalmaznak, csak további erdők irtásával tudják biztosítani a Nutella egyre növekvő igényeit.
A főleg Indonéziából származó pálmaolajjal összefüggésben pedig már az Európai Bizottság is korlátozó intézkedéseket vezetett be, az Európai Parlament Kereskedelempolitikai Bizottságában (INTA) pedig folyamatosan visszatérő téma az erdőirtásokkal összefüggő indonéz pálmaolaj-termelés, részben a tiltott gyerekmunka, részben a súlyos környezeti ártalmak miatt. A balliberális médiumoknak és egyes multinacionális cégeknek úgy látszik, hogy ilyenkor a környezetvédelem nem jelent problémát, ilyenkor nem kezdenek el idézgetni bölcsességeket egy 16 éves beteg kislánytól, hiszen számukra a bevándorlásról őszintén beszélő Zemmour a valódi probléma,
Zemmour, aki nyíltan és egyenesen szólalt fel a migráció ellen, és rámutatott annak súlyos társadalmi hatásaira.
A Boulevard Voltaire arra is ráirányítja a figyelmet, hogy az Éric Zemmour elleni akció nem spontán módon történt, hanem egy Sleeping Giant nevű, baloldali internetes platform francia tagozata követelte, amit persze a Ferrero érdekes módon azonnal végre is hajtott.
A Sleeping Giant közösségimédia-platform Donald Trump 2016-os győzelmét követően alakult, célja a Trumpot támogató Breitbart News Network elleni fellépés és bojkott elérése volt. A platform azóta folyamatosan támadja a jobboldali közösségimédia-bejegyzéseket, sőt, regionális twitter-fiókjain keresztül, mint amilyen többek között a francia is, nyomást gyakorol az európai balliberális politikai elitre és a mögötte álló gazdasági csoportokra is. A Zemmour elleni támadáshoz hasonlóan a Boulevard Voltaire ellen is akciót indítottak, amely szintén a szólásszabadság elleni támadásként értékelendő.
A Le Parisien friss hírében pedig arról tudósított, hogy a Nutella akciójához csatlakozott három másik nagy cég és több reklámügynökség is.
A balliberális média és hatalom tehát megpróbálja gazdaságilag is lehetetlen helyzetbe hozni Éric Zemmourt,
aminek következtében persze súlyosan sérülhet a szólásszabadsághoz való jog és a véleménynyilvánítás szabadsága Franciaországban.
A nagy cégek Zemmour-ellenes bojkottja gazdaságilag abszurd, hiszen például az adott csatorna legsikeresebb közreműködője ellen hadakoznak. Zemmour könyvei a blockbustereket túlszárnyalóan népszerűek a francia nyelvterületeken, nyilvános előadásaira nem lehet beférni. Nyilvánvaló: politikai megfelelési kényszerből és politikai korrektség hazug terrorja miatt küzdenek Zemmour ellen.
Természetesen sokan a megtámadott esszéista-filozófus mellett vannak. Az egyik konzervatív francia újság, a L'Incorrect például arra szólította fel az embereket, hogy ezek után ne vegyenek Nutellát.