Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára egy vasárnapi sajtótájékoztatón elmondta, tárcája stratégiai célja a vasúti személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának és hatékonyságának javítása. Azon dolgoznak, hogy az egyre versenyképesebb vasút adja a közösségi közlekedés gerincét.
A MÁV és a GYSEV 2019-2020-as menetrendje vasárnap lépett életbe.
A módosításoknak hála 2019-2020-as menetrendben a korábbiakhoz képest Budapest és Sátoraljaújhely között 35 perccel, Budapest és Zalaegerszeg között 34 perccel, Győr és a Balaton között közel 30 perccel, a főváros és Szeged között 18 perccel, Budapest és Pécs között 13 perccel gyorsabb eljutást biztosítanak a vonaton utazóknak.
Az új menetrendben Zalaegerszegre is el lehet jutni InterCity-vel, Székesfehérvár és Veszprém érintésével kétóránként megy a Göcsej IC-járat, így 17-34 perccel csökken a menetidő ezen a vonalon.
A korábbihoz képest csaknem 30 perccel csökken az eljutási idő Győr és Balatonszentgyörgy között, a nyugat-dunántúli városok és a Balaton közötti kapcsolat számottevően javul.
Az államtitkár elmondta, a MÁV-Start a szegedi vonalon is bevezeti a Debrecen-Nyíregyháza felé már népszerűnek bizonyult Televonat szolgáltatását. Az iskolai tanítási rend szerint vasárnaponként közlekedő járatokon Flirt motorvonatok vehetők igénybe kedvezményes áron, a hagyományos 50 százalékos jegynél is olcsóbb jegytípussal, helybiztosítással.
Az új vasúti menetrendről bővebben itt olvashat.