Ismét hallatott magáról a „francia George Floydként" is emlegetett, 2016-ban rendőri intézkedést követően meghalt mali migráns hátterű, többszörösen visszaeső bűnöző, Adama Traoré nővére, Assa.
A rendőrgyűlölő aktivista a Facebookon és a Twitteren is büszkén tudatta követőivel, hogy a luxuscipőket gyártó híres francia divattervező, Christian Louboutin szponzorálja a magánháborújában.
Assa Traoré egy képet is mellékelt a bejegyzéshez, melyen ökölbe szorított kézzel, lábán méregdrága cipővel pózol.
Assa Traoré bejegyzése alapján elkötelezte magát a nagy presztízsű Louboutin márka mellett, mostantól
a híres divattervező kollekcióját viselve fog előremenetelni a rendőrök, az állítólagos rasszizmus és a „diszkrimináció" elleni harcban.
A világ egyik vezető konzervatív orgánuma, a Le Figaro hasábjain megjelent egy interjú Idris Elba brit színésszel, aki szintén csatlakozott a Louboutin divatház által létrehozott, Martin Luther King híres mondása által inspirált úgynevezett „Walk A Mile In My Shoes" elnevezésű kollekció által népszerűsíteni kívánt rasszizmus elleni fellépéshez. A színész elmondása alapján az akció célja nem más, mint felhívni a figyelmet a faji alapon történő negatív megkülönböztetésre, valamint a társadalmi egyenlőtlenségekre, amelyben ezentúl szerepet kap a francia rendőröket lépten-nyomon támadó Assa Traoré is.
Az interjúból az is kiderül, hogy a kollekció bevételeinek 100 százalékát, vagyis a teljes összeget olyan egyesületeknek ajánlják fel, melyek az igazságtalanság és az elnyomás elleni harc mellett kötelezték el magukat, köztudott ugyanis, hogy
Idris Elba és felesége, Sabrina szintén a radikális baloldali Black Lives Matter (BLM) -mozgalom lelkes hívei.
A történtekről beszámoló Valeurs actuelles hetilap cikke alapján rendkívül sok negatív kommentet kapott Assa Traoré, a hozzászólók leginkább azt kifogásolták, hogy
a rendőrellenes aktivista a társadalmi egyenlőtlenségek ellen kíván harcolni, miközben olyan cipő virít a lábán, amelynek az ára 500 eurótól kezdődik.
Az ellentmondás feltűnt a Marianne nevű lapnak is, ahol egy az egyben azt a kérdést feszegetik:
„nem zavarja-e Assa Traorét, hogy egy dúsgazdag kapitalista üzletember, Christian Louboutin termékét népszerűsíti, miközben egyenlőséget hirdet mindenki számára?"
A cikk arra is rávilágít, hogy a francia divattervező nyilván nem véletlenül választotta ki Assa Traorét terméke népszerűsítésére, bizonyára meglátta a BLM-mozgalom ismert alakjainak marketingértékét, melyet a kollekció és a kampány népszerűsítésére használhatna.