A Victoria Secret (VS), az Egyesült Államok és a világ egyik legismertebb fehérnemű márkája, illetve divatháza bejelentette, hogy szakítva eddigi hagyományával és a feltűnően csinos fotómodelljeivel (akiket a márka és közönsége egyszerűen „Angyaloknak" hívott), ezentúl olyan fehérnemű- és fürdőruha-modelleket alkalmaz majd reklámkampányaiban, akik nem a külsejük alapján érdemelnek elismerést, hanem az élet más területén elért sikereik miatt – hívja fel rá a figyelmet a konzervatív The Blaze TV.
A neves fehérnemű márka új arcai között lesz például Megan Rapinoe, amerikai női futballsztár,
az amerikai LMBTQ-közösség hangos szószólója és közismert Black Lives Matter (BLM)-aktivista, aki nemrégiben hosszú esszében szólalt fel az ellen a 25 amerikai állam ellen, amely nem engedélyezi (vagy egyenesen tiltani fogja) a transznemű nők részvételét a versenysportokban.
Az új VS modellek között kapott szerepet a 17 éves kínai származású síelő, Eileen Gu, a 44-es konfekció méretű Paloma Elsesser, akit a „sokszínűség és egyenlőség" élharcosaként ismert meg Amerika, az indiai színésznő, Priyanka Chopra Jonas, a brazil transznemű modell: Valentino Sampaio, a dél-szudáni migráns Adut Akech, és Amanda de Cadenet,
a transznemű nők és a nembináris (azaz sem nem nő, sem nem férfi) emberek foglalkoztatásáért harcoló mozgalom, a #Girlgaze megalapítója.
Martin Waters, a Victoria Secret korábbi nemzetközi részlegért felelős igazgatója – aki jelenleg a vállalat új vezérigazgatója – kifejtette, hogy
a Victoria Secret arculatváltáson megy át. A világ változik, hát nekünk is változni kell. Véget vetünk annak a korszaknak, amikor azt mutatjuk meg, amit a férfiak szeretnének látni. Azt kell képviselnünk, amit a nők szeretnének
– indokolta a drasztikus változást a vállalatvezető.
Az arculatváltásra azonban a nők nem pontosan úgy reagáltak a közösségi médiákban, ahogy a Victoria Secret remélte.
Az oldalakat elárasztották a cinikus megjegyzések, „hogyan romboljunk le egy közkedvelt világmárkát", „Isten nyugosztalja a Victoria Secretet", „Máris felírhatjuk a Victoria Secretet a 2022-ben garantáltan csődbe ment vállalatok listájára".
Egy nő pedig összefoglalta a márka vásárlóinak véleményét:
A férfiak az >>Angyalokat<< szeretnék nézegetni. Mi nők pedig úgy szeretnénk kinézni a VS méregdrága fehérneműiben, mint az >>Angyalok<<, akiket a férfiak nézegetnek. Megan Rapinoe-nak pedig nincs helye ebben a történetben.
A történet érdekessége, hogy az LMBTQ-közösségek legnagyobb támogatója, a baloldali The New York Times is felteszi a kérdést:
vajon megveszik-e a nők ezt az arculatváltást?