Az új bútorcsalád – amely tehát az emberek fantáziájában élhet csak tovább – összesen tíz különböző kanapéból áll, színvilágukat és egyes részleteit úgy alakították ki, hogy azok az LMBTQ-csoportok mindenféle – elképzelt – identitására választ adjanak:
a homoszexuális, leszbikus, biszexuális, nembináris, transzszexuális (transgender), egyéb identitásokra és szexuális orientációkra,
amelyeket a bútorgyártó szerint már a lakberendezési tárgyakban is meg kellene jeleníteni (ha kaphatóak volnának kereskedelmi forgalomban), mégpedig az adott nemi identitás hivatalos lobogójának a színvilága szerint – hívja rá fel a figyelmet az NBC News.
Az LMBTQ-bútorcsalád a „Love Seats" fantázianevet kapta.
A kanadai IKEA Twitter-oldalán egy vásárló feltette a kérdést a gyártónak:
hol késlekedik a Love Seats egyik fontos és hiányzó eleme, mégpedig a biológiai nemükkel azonosuló heteroszexuális emberek számára?
Az IKEA egyelőre nem válaszolt a kérdésre. Valószínűleg már nem is fog.
Ez azonban nem meglepő annak tükrében, hogy
a svéd multi végül az LMBTQ-tematikájú kanapéit sem dobta piacra,
vélhetően azért, mert nem tulajdonít komoly vásárlóerőt az LMBTQ-híveinek, még Kanadában sem.
Az IKEA LMBTQ-propagandája tehát úgy zárult, mint a Mátyás király meg az eszes lány című magyar népmese:
hoztam is meg nem is.