A gép Kedrovij városából a megyeszékhelyre, Tomszkba tartott. A személyzet nem jelentett semmilyen problémát a gép eltűnése előtt, de a vészjelzőt aktiválták, jelezve, hogy bajba kerültek - írja a Metro.co.uk.
Az orosz rendkívüli helyzetek minisztériuma megerősítette, hogy
a repülőgép kényszerleszállást hajtott végre, miután a két hajtómű közül az egyik meghibásodott.
A fedélzeten tartózkodók közül - akik között feltehetően legalább négy gyerek volt - senki sem sérült meg súlyosan,
őket helikopterrel Tomszk városába szállították.
A szibériai légi kutató-mentő központ meg nem nevezett illetékese szerint
a gépet vezető pilóta eltörte a lábát, a többiek horzsolásokat szenvedtek, sokkos állapotba kerültek,
de nem szenvedtek súlyos sérüléseket.
A gépre mentőhelikopterek bukkantak rá egy mezőn, nem sokkal azután, hogy eltűnt a radarképernyőkről a nyugat-szibériai Tomszk megyében.
A gép a turbópropelleres gépekkel regionális járatokat bonyolító, SiLA nevű kis légitársaság flottájához tartozik.
Az incidens kevesebb mint két héttel azután következett be, hogy egy hasonló, An-26-os repülőgép a távol-keleti
Kamcsatka-félszigeten rossz látási körülmények között sziklának ütközött és az Ohotszki-tengerbe zuhant, 22 utassal és hatfős személyzettel a fedélzetén.
A július 6-i balesetet senki sem élte túl.
Kilenc éve, 2012-ben szintén egy An-28-as járt szerencsétlenül Tomszk felett, tíz ember halálát okozva. Az akkori vizsgálatok szerint a gép mindkét pilótája ittas volt a baleset idején.
Az orosz repülésbiztonsági helyzet sokat javult az elmúlt években, nem ritkák azonban az ország távoli vidékein elavult gépekkel történő balesetek.