Nem „szerves fejlődés", hanem az egész tengerentúli szórakoztatóipart átszövő meleglobbi tevékenységének az eredménye, hogy egyre bővül a homoszexuális témákat, és karaktereket tartalmazó gyermekműsorok skálája egy frissen készült, átfogó tanulmány szerint. Az amerikai Breitbart ismertette az Entertainment Insider kutatásának eredményeit, amelyekből kiderül, hogy
az LMBTQ lobbistái – az úgynevezett „queer kreátorok" – folyamatosan nyomást gyakorolnak a főbb szórakoztató hálózatokra, köztük az írókra, producerekre, gyártásvezetőkre, és igazgatókra, hogy LMBTQ-féle szexualitással átitatott gyermekműsorokat közvetítsenek.
A tanulmány szerint jelentős részben a háttérben mozgó LMBTQ-aktivistáknak köszönhető, hogy gyors ütemben terjed a gyermekeknek a homoszexuális, transzgender és hasonló tartalmakkal történő „érzékenyítése".
Azt is kimutatták, hogy közvetlen összefüggés van a felnőtteknek szóló transzvesztita és egyéb LMBTQ-s műsorok terjedése, valamint a gyermekeket célzó ilyen tartalmak között.
Ugyanis az LMBTQ-szubkultúrához tartozó, vagy az azt támogató gyártásvezetők és a szakmai stáb egyéb tagjai hosszú évek óta igyekeznek latba vetni a befolyásukat, hogy a gyermekműsorokba is beépüljenek szivárványos témák.
A szórakoztatóiparban tevékenykedő LMBTQ-aktivisták azt is igyekeznek elérni a tanulmány szerint, hogy az újonnan felvett munkaerő is a hozzájuk hasonló nézeteket valló jelentkezők közül kerüljenek ki. Mint írták, az is jellemző, hogy a meleglobbista kollégák felvételekor a szakmai kompetencia kritériumait is zárójelbe teszik. Taneka Stotts, a Steven Universe: Future című produkció "genderfluid" írója azt nyilatkozta a tanulmány készítőinek, hogy Rebecca Sugar, a műsor „nem bináris", biszexuális gyártásvezetője minden követ megmozgatott, hogy a show-ban minél többen dolgozzanak olyanok, akik helyeslik az LMBTQ-s érzékenyítést. Hogy ezt elérje, inkább a Twitteren, a Tumblr-ön, illetve hasonló közösségi oldalakon próbált munkatársakat toborozni, semmint a különböző szakmai portálokon, vagy álláshirdetőkön. Mindezt Sugar azzal próbálta igazolni, hogy az LMBTQ-s tartalmak gyártói korábban elszigeteltnek érezhették magukat.
Egy Shadi Petosky nevű transznemű gyártásvezető úgy vélte az Insider kérdésére, hogy
az LMBTQ-aktivistáknak nem szabad megelégedniük azzal, hogy szerepet kapnak a szórakoztatóiparban, hanem szerinte azért is harcolniuk kell, hogy a homoszexuális és a kapcsolódó tartalmak minél nagyobb arányban kerüljenek be a műsorokba.
Hozzátette: a lobbijuk során felvállalják a vitákat, a súrlódásokat, de még a felfüggesztések elszenvedését is. Ebben persze komoly intézményi háttér is segíti őket. Petosky arról is említést tett, hogy a GLAAD nevű amerikai nem kormányzati médiafigyelő szervezet segítségével kijárta, hogy a Pride szó bekerüljön egy gyermekműsor címébe. A GLAAD még arról is meggyőzte Hollywoodot, hogy emeljék meg az LMBTQ-s témák jelenlétét a TV műsorokban, és még olyan gyermekműsorokat készítő csatornák is kötélnek álltak, mint a Nickelodeon, PBS, vagy a Cartoon Network.
Mint a Breitbart korábban megírta, az utóbbi években elárasztották a meleg karakterek a meseműsorokat: csak 2017 és 2019 között 222 százalékkal nőtt az LMBTQ-s szereplők és történetek száma.
Ma már gyakorlatilag lehetetlen olyan televíziós csatornát találni, amelyben ne lenne homoszexuális karakter vagy tematika.
Egy korábbi tanulmányban 259 meleg karaktert számoltak össze a gyermekrajzfilmekben és a kicsiknek készített sorozatokban.
Sokakban felháborodást keltett, amikor 2019-ben a Disney a Kacsamesék című műsorában egy olyan szivárványcsaládot ábrázolt, amelyben a homoszexuális gyereket két apa nevelte, valamint amikor a Discovery az Én kicsi pónim című meséjében egy leszbikus pónipár szerepeltetett. Ugyanebben az évben a PBS Arthur című műsora évadpremierjébe pedig egy homoszexuális esküvőt írtak bele. Néhány napja Kirstie Alley amerikai színésznő figyelmeztetett arra, hogy mára már szinte minden képernyőről perverz tartalmak ömlenek a gyermekekre, és csípősen megjegyezte, hogy Hollywood ezzel a szélsőséges érzékenyítéssel azt éri el, hogy olyan „nyitottá" válik a társadalom, hogy még a pedofíliát is pusztán a gyermekek szeretetként értelmezik.