A borotválkozáshoz kapcsolódó tudomány és technológia a Gillette előtt meglehetősen nyers volt. Akkoriban a borotválkozás csak akkor volt lehetséges és biztonságos, ha az egyenes formájú borotvát stabil kézzel és megfelelő képzettséggel kezelte használója. Ezek az egyenes borotvák óriási precizitást és óvatos, körültekintő használatot igényeltek, és olyan élesek voltak, hogy egy apró óvatlan mozdulat is katasztrófához vezethetett.
King C. Gillette amerikai üzletember volt, akinek egyszer borotválkozás közben leesett a borotvája, és megsérült annak pengéje. Ekkor született meg fejében a biztonsági pengés T-alakú nyéllel ellátott borotva ötlete. Évekig kísérletezett a megfelelő formán és anyagon, míg kialakult a leghatékonyabb koncepció, amit később szabadalmaztatott. Megalapította a Gillette Safety borotvagyárat, és 1903-ban megkezdte az első biztonsági pengés Gillette borotva gyártását. Abban az évben összesen 51 borotvát és 168 pengét adott el, majd egy évvel később, 1904-ben már közel százezer borotvát és több mint százhúszezer pengét értékesített, részben a Gillette alacsony árainak, automatizált gyártási technikáinak és jó reklámozásának köszönhetően.
Az elmúlt évtizedek során a Superbrands díjat évek óta sorozatban elnyerő Gillette folyamatos fejlődésen ment keresztül, és az innováció mellett nagy hangsúlyt fektet a fenntartható és felelősségteljes arcápolás ösztönzésére is.
Az Oral-B idén hatodszor kapott Superbrands, a P&G pedig hetedszer Business Superbrands díjat, amely a vállalat kimagasló márkaminőségét és a márkaépítésbe fektetett munkáját ismeri el.