A platform ingyenes maradna azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket.
Egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának,
a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének.
A mobil eszközökön viszont durván 13 eurót (5000 forintot) kérnének havonta egy fiókért,
mivel figyelembe vennék az Apple és Google alkalmazásboltjai által felszámított jutalékot is.
A közösségi médiavállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a Meta "szerződéses" jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket.
A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.
A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse a változásokat.