Az Új selyemút részeként épült vasúton a Whoosh elnevezésű, kínai gyártású szupervonat 40-45 perc alatt teszi meg Jakarta, a főváros és Bandung, a sűrűn lakott Nyugat-Jáva tartomány székhelye közti 142 kilométeres távolságot, amely a hagyományos szerelvényekkel akár három óráig tarthat.
A 600 férőhelyes szupervonatot, amely hétfőn kezdi meg menetrendszerű működését, Joko Widodo indonéz elnök avatja fel.
Az elnök korábban egy tesztutazás alkalmával felszólította országa lakosait, hogy szálljanak át autóról a tömegközlekedésre a forgalmi dugók és a légszennyezettség csökkentése érdekében.
A Jakarta és Bandung közti közlekedési dugók évente több mint 6,5 milliárd dollárba kerülnek az indonéz gazdaságnak - mondta.
A négy indonéz állami vállalat és a China Railway International által épített szupervasút 7,3 milliárd dollárba került az eredetileg tervezett 4,3 milliárd dollár helyett.
A 2019-re tervezett átadását kisajátítási viták, ökológiai problémák és a koronavírus-világjárvány késleltette.
A 75 százalékban kínai pénzből készült és kínai technológiájú szupervonatot Li Csiang kínai miniszterelnök is kipróbálta szeptember elején tett indonéziai látogatása alatt.
Az indonéz kormány szerint Kína beleegyezett a technológia átadásába is, hogy Indonézia később maga gyárthassa a szupervonatokat.
A hivatalos felavatás előtt két hétig ingyen használhatta a nagyközönség a délkelet-ázsiai régió első nagysebességű vonatát.
A megépült vasúti infrastruktúra, amely csak az első szakasza egy tervezett 750 kilométeres szupervasútnak, amely négy tartományon halad majd keresztül Jáva szigetén, Surabayát, Indonézia második legnagyobb városát kötve össze Jakartával.