Az első és második hajtóműfokozatok tesztje sikeres volt, ami ismét igazolta a nagy tolóerejű, szilárd üzemanyaggal működő hajtóművek tervezésének és gyártástechnológiájának megbízhatóságát és stabilitását. Az észak-koreai rakétahivatal nagy jelentőséget tulajdonít a fejlesztésnek, tekintve, hogy
az országnak súlyos és bizonytalan nemzetközi helyzettel kell szembenéznie.
Az ENSZ Biztonsági Tanácsának tiltó határozatai ellenére Észak-Korea nukleáris és rakétaarzenáljának folyamatos fejlesztésével erősíti haderejét.
Szakértők szerint elképzelhető, hogy Phenjan legutóbbi rakétatesztjeivel reagál Dél-Korea, az Egyesült Államok és Japán egyre szorosabb katonai és diplomáciai együttműködésére vele szemben.
A három ország éppen közös hadgyakorlatot tart Dél-Koreában.
A közepes hatótávolságú ballisztikus rakéták akár négyezer kilométert is képesek megtenni, így Észak-Korea akár az Egyesült Államokhoz tartozó Guam szigetét is el tudja érni velük.
Hong Min, a Koreai Országegyesítési Intézet tudományos főmunkatársa elmondta:
Phenjan korábban folyékony üzemanyaggal hajtotta rakétahajtóműveit, de a szilárd üzemanyag hajtotta rakétákat gyorsabban lehet elindítani, és nehezebb észlelni indítás előtt.
November 18-a tavaly óta a rakétaipar napja Észak-Koreában, és nagy a valószínűsége annak, hogy ebből az alkalomból az észak-koreai rezsim hamarosan magát az új fejlesztésű rakétát is tesztelni fogja.
Dél-koreai közlések szerint Észak-Korea egy katonai kémműhold pályára állításán is dolgozik, amit Oroszország technológiai segítségével hajtanának végre.
Phenjan májusban és augusztusban sikertelenül próbált meg pályára állítani katonai kémműholdat, és vezetője ezt követően, szeptemberben találkozott az orosz elnökkel.
Kedden este érkezett Phenjanba egy orosz kormányküldöttség, hogy az északi vezetéssel a kereskedelmi és a tudományos együttműködésről tárgyaljon - jelentette a KCNA.