Ahogy az Origo is beszámolr róla, január közepén lezuhant egy utasszállító Nepálban.
A pilóta azt kifogásolta, hogy a hajtóművek nem termelnek energiát.
A jelentés szerint a repülőgépet vezető pilóta a lezuhanás előtt átadta az irányítást a másodpilótának.
A vizsgálóbizottság február végén nyújtja be végleges jelentését az ügyben, a részletek addig még változhatnak.
A szakértői testület korábban jelezte, hogy a műszaki adatokat rögzítő berendezés és a pilótafülkében elhelyezett hangrögzítő készülék adatainak előzetes kiértékelése alapján a repülőgép hajtóművei ki voltak kapcsolva, vagyis úgynevezett vitorlázó üzemmódban volt, s ez idézhette elő a balesetet. Egy szakértő akkor azt mondta: azért állíthatták vitorlázó üzemmódba a repülőgépet, mert nem volt tolóerő a hajtóműben, vagy nem termelt energiát.
A nepáli Yeti Airlines fővárosból, Katmanduból induló ATR-72-500-as típusú repülőgépe január 15-én zuhant le 72 emberrel a fedélzetén, nem sokkal azelőtt, hogy leszállt volna Pokharában.
Ez volt az elmúlt évtizedek egyik legsúlyosabb légi katasztrófája Nepálban.
A gépen többek között két gyerek, a legénység négy tagja és tíz külföldi állampolgár utazott. A mentőcsapatok 71 ember holttestét találták meg.
Jóllehet az utóbbi években a nepáli légi közlekedés - részben a turizmusnak köszönhetően - fellendült, a gépek karbantartása és a biztonsági előírások továbbra sem elégségesek.
Az Európai Unió biztonsági aggályok miatt korábban kitiltotta légteréből a nepáli repülőgépeket.