Az Asia Times az írta, hogy a 2022 júliusában bejelentett repülőgépet a tervek szerint három éven belül repülésre készítik fel, és 2035-re pedig már szolgálatba is állítanák. Paul Wilde, a BAE Systems Tempest részlegének vezetője is hangsúlyozta, hogy a projekt jelentőségét az adja, hogy megőrzi az Egyesült Királyság harci repülőgépek tervezésében és gyártásában betöltött vezető szerepét.
A forrás szerint a program innovatív digitális technikákat használ, a géppel több mint 215 órányi szimulációs repülést hajtottak végre a lancashire-i Wartonban.
A UK Defense Journal megemlíti továbbá, hogy a repülő értékes adatokat fog szolgáltatni az új harci repülőgépek fejlesztéséhez, olyan fejlett gyártási technológiák felhasználásával, mint a 3D nyomtatás. A lap megjegyzi, hogy a Tempest program az Egyesült Királyság, Olaszország és Japán közös fejlesztése, céljuk egy következő generációs vadászrepülőgép kifejlesztése 2035-ig.
A Nikkei szerint a lehetséges költségtúllépéssel kapcsolatos közelmúltbeli aggodalmak és a Keir Starmer miniszterelnök vezette új brit kormány védelmi felülvizsgálata ellenére a felek létrehoztak egy koordinációs testületet a program előrehaladásának felügyeletére. A forrás megemlíti, hogy a találkozót a japán miniszterelnök, Fumio Kishida és Starmer közötti kétoldalú megállapodás követte, amely szerint folytatják az együttműködést a projektben.
Ugyanakkor megjegyzi, hogy a védelmi paktum hangsúlyozza a három nemzet közötti biztonsági kapcsolatok elmélyülését, válaszul Kína növekvő befolyására és Oroszország Ukrajnában zajló agressziójára.
Az Asia Times közölte, az Egyesült Királyság annak ellenére döntött úgy, hogy megkezdi ezt a vadászgép-programot, hogy szoros védelmi kapcsolatokat ápol az Egyesült Államokkal is.
A Royal United Services Institute (RUSI) korábbi cikkében megemlítette, hogy a program alátámasztja az Egyesült Királyság igényét egy figyelemre méltó védelmi ipari és technológiai képesség fejlesztésére, az Egyesült Királyság gazdasága számára ebből származó előnyökkel együtt.
Azonban az amerikai légierő tisztviselői megkérdőjelezték a Next Generation Air Dominance (NGAD) program pénzügyi megvalósíthatóságát. Az Asia Times 2024 júniusában arról számolt be, hogy az NGAD program potenciálisan költség-halál spirálba kerülhet. Az amerikai légierő az NGAD program módosítását fontolgatja, mivel a költségvetési megszorításokkal, a költségtúllépésekkel, a technológiai kihívásokkal és a légi dominancia gyorsan fejlődő koncepcióival küzd.