Egy évvel ezelőtt, amikor már a második egymást követő negyedévben azt tapasztalták, hogy csökken a Disney+ előfizetőinek a száma, bejelentették, hogy 2024 végéig szeretnék visszaszorítani a jelszómegosztást. Bob Iger a streaming szolgálató vezérigazgatója ezt a „pénzszerzés ösztönzésére” irányuló lépésnek nevezte.
A fellépés hasonló lehet a Netflix erőfeszítéseihez, amelyek tavaly indultak el az Egyesült Államokban.
Januárban a Disney arra kérte csoportja - Disney+, Hulu és ESPN+ – előfizetőit, hogy frissítsék az előfizetői szerződést, vagyis fogadják el, hogy „korlátokat szabnak a fiók háztartáson kívüli megosztására”.
Ezek a változások január 25-től léptek hatályba az új előfizetők esetében, és március 14-től a régebbiek körében.
Iger szerdán azt mondta, a cég júniusban indította el jelszómegosztási kezdeményezését, de az „komolyabban szeptemberben” lép életbe.
A júniusi bevezetés csak néhány országra korlátozódott a piacon. Egyébként egyáltalán nem volt visszajelzésünk a kiadott értesítésekkel és a már elvégzett munkákkal kapcsolatban”
– mondta Iger a CNBC-nek az év elején.
Hugh Johnston pénzügyi igazgató szerint a szigorítás „hasznos lenne a növekedés ösztönzéséhez”. Azt nem tudni, hogyan lépne fel a cég azokkal szemben, akik mégis megosztják a fiókjukat.